משפט מנהלי - מטלה - 3 שאלות

מזהה: 6378

שאלה ראשונה

בהנחה וכללי המשפט המנהלי חלים גם על מועצת התלמידים, יש לבחון את שאלת הסמכות של כפיר. לפי עיקרון חוקיות המנהל, רשות מנהלית יכולה לפעול רק בהתאם לסמכות שהוענקה לה בחוק, וככל שמדובר בפגיעה בזכויות אדם תפורש הסמכות בצמצום. סעיף 13 לחוק זכויות התלמיד[1] לא קובע במפורש את זכות/חובת ההפגנה. הסעיף רק קובע כי מוסד חינוך יעודד הקמת מועצת תלמידים, ומסגרת פעילותה תיקבע בהוראות המנכ"ל בהתייעצות עם מועצת התלמידים. לא נתון אם ישנן הוראות מנכ"ל שכאלה, ומהן.

 

שאלה שנייה

יש ארבעה שלבים לבחינת תקינות ההחלטה המנהלית.

השלב הראשון: שלב התשתית העובדתית. הרשות חייבת לקבל החלטה רק בהתבסס על מלוא העובדות הרלוונטיות. הכללים לעניין תשתית עובדתית (פס"ד יורונט[1]): איסוף נתונים; סינון הנתונים; בדיקה מה מתוך הנתונים הרלוונטיים הם חזקים ומאומתים; מה משקל הנתונים; ביסוס הנתונים. נקבע כי רף הראיה המנהלית נמוך מרף הראיה בבית המשפט. בעניינינו אפשר לטעון כי מנכ"ל משרד החינוך לא אסף תשתית עובדתית על מנת לקבל החלטה הדוחה את בקשתו של כפיר.

 

 

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
משפט מנהלי | משפטים
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
991
היקף עמודים:
3
מספר מקורות:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.