הזכות לפרטיות במקום העבודה

מזהה: 3137
מאמר חם

בעידן הטכנולוגי-דיגיטלי, בני האדם נדרשים להתמודד עם סוגיות ובעיות בתחום הגנת הפרטיות, אשר לא התעוררו בעבר.

למעשה, הנגישות נמצאת היום בכל מקום והשימוש בה במקביל ובאופן הולם להשתכללותה, רק הולך ומתעצם. הטכנולוגיה המודרנית בעידן זה מעוררת סוגיות ובעיות בתחום הגנת הפרטיות אשר לא היו שכיחות, ודאי שלא בהיקף ובאופן שבהם יש להתמודד עמן כיום. בעולם זה, שבו הנגישות היא תמידית מכל מקום ולכל מקום הגבול בין החיים הפרטיים המצריכים שימוש אישי בכלים הטכנולוגים במקום העבודה אל מול הצרכים של המעביד ומקום העבודה  הולך ומטשטש. השימוש ברשת האינטרנט, אשר על גביה נישאים תוכנות המסרים המיידים  הופך יותר ויותר לחלק מחיי כולנו. נושא המעקב אחרי עובדים חשוב כשלעצמו בגלל עליית השימוש באמצעי מעקב ובגלל השפעת המעקב על העבודה שלנו ועל מקום העבודה, ועל ואיכות חיינו בכלל.  אחוז החדירה הגבוה של מכשירים סלולריים חכמים (שחלקם הגדול מסופק ע"י מקום העבודה) מטשטש עוד יותר את הגבול הזה. מחקר אשר בוצע על ידי גוגל וחברת Ipsos MediaCT בשנת 2013, מצביע על כך שהישראלים מסתבר לא מסתפקים רק בקיומו של מכשיר חכם, אלא מנצלים אותו כמעט בכל רגע פנוי. למעשה, 77% מנשאלי המחקר העידו עי הם משתמשים בו בעבודה כמקום השימוש העיקרי[1] מעשה, הסכנה הטמונה בשימוש בטכנולוגיה הדיגיטלית לחירותו האישית של הפרט אינה ייחודית כמובן לעולם העבודה, אך במסגרת עבודה דנא, יתמקד הדיון בעולם העבודה ומסגרת יחסי עובד ומעביד.

קשה להעלות על הדעת כיום מקום עבודה אשר אין במסגרתו שימוש במדיה הדיגיטלית

והכוונה לא רק לגלישה באינטרנט ולשימוש בדוא"ל, אלא לטלפון הסלולרי ואף לטלפון הקווי "הקלאסי". 

 

1.        מבוא

2.        פרק א': זכות המעסיק לנהל את עסקו

3.        פרק ב': זכות הפרטיות של עובד

4.        פרק ג': ההתנגשות בין הזכויות ואיזונה על ידי ביה"ד לעבודה

4.1 קריאת דואר אלקטרוני של העובד

4.2 מצלמות מעקב בעבודה

4.3 מבחני התאמה לכניסה לעבודה

5.        פרק ד': האם נקודת האיזון ראויה? מסקנות ודעה אישית

6.    ביבליוגרפיה

550.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
דיני עבודה | משפטים
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
8808
היקף עמודים:
21
מספר מקורות:
60
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.