שאלה ראשונה
הבעיה הראשונה היא תיאורטית, ומתמקדת בצורך, וביכולת, של המשפט להתערב ולהתמודד בזירה בבתי הספר. בעיה זו דומה לדיון שנעשה לגבי מקומו של המשפט ברשת האינטרנט. גישת הדטרמיניזם הטכנולוגי, הסוברת כי אין זה מתפקידו של המשפט להתערב בנעשה באינטרנט ובכל מקרה זה גם לא יהיה אפקטיבי, יכולה להיות מיושמת, בשינויים הנדרשים, בעניינינו. הדיון בקשר למודל המשולש - של משפט ערכים וטכנולוגיה – רלוונטי גם בעניינינו, מאחר ואל מול הערך הברור של הגנה על ילדים הסובלים מחרמות עומדים ערכים אחרים, כמו חופש הביטוי והפעולה של ילדים בבתי הספר – ערכים וזכויות שהחוק למעשה מבקש לצמצם אותם.
שאלה שנייה
משמעות המשפט היא, להבנתי, כי אל לה למערכת המשפט (או לגורמים נוספים) לנטוש את הילדים ולא לעסוק בזכויותיהם ובחובותיהם. הילדים, כמו בגירים, הם בעלי זכויות וחובות, ומערכת המשפט, וגורמים נוספים, צריכים להגן על זכויות אלה, לרבות באמצעות אכיפה ושינוי הכללים, ואפילו באמצעות תיקוני חקיקה ייעודיים. בפסיקה נקבע כי חוקי היסוד וזכויות היסוד רלוונטיים גם לגבי ילדים, החוסים תחת זכויות היסוד כמו בגירים.