האם ניתן לקשר את עיקרון תום הלב, שנולד בדיני החוזים, לכלל האתיקה בעסקים בארגונים ובחברות

מזהה: 5353
מאמר חם

הפילוסופיה של המוסר, הידועה בשם הידוע 'אתיקה', עוסקת בשאלות כמו "מהו המעשה הראוי שחובה לעשותו" ובנוסף מסייע בהבחנה בין טוב ורע. המוסר הוא אוסף כל כללים אשר קובעים את ההתנהגות הראויה והמקובלת בכל חברה. יש לציין כי כללי ההתנהגות משתנים בהתאם לסוג החברה אולם ישנם כללים התנהגותיים שניתן להחשיב ככללים אוניברסאליים. תחום האתיקה, עוסק בביקורת על המוסר תוך הצגת חלופות התנהגות שונות לכללי ההתנהגות הקיימים.

נדבך נוסף בתוך תחום המוסר הוא האתיקה בעולם העסקים. סוג זה של אתיקה מהווה הסכמה על קודים מוסריים של טוב ורע שנועדו להנחות את הארגון העסקי באופן קבלת ההחלטות במהלך פעילותו העסקית. כללי האתיקה בעסקים נועדו לייצר סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית שתועיל למבנה הארגוני העסקי של החברה וזאת מאחר ואת האתיקה מקובל לחלק לשני תחומים עיקריים: אתיקה המתייחסת למסגרת הארגונית ואתיקה המתייחסת למסגרת המקצועית.

כאשר מדובר באתיקה ארגונית, הכוונה היא, בין היתר, לקיומו של קוד אתי מוסרי בארגון. קודים כגון דא יכול להיות: שקיפות, אמינות, כבוד לזולת, התחייבות להימנע מהטרדות מיניות, רגישות חברתית ועוד. התנהלות לא אתית בארגון יכולה להיות החל מביצוע עבירות פליליות כגון שוחד וקבלת טובת הנאה ועד לביצוע עוולות אזרחיות שונות.

'קוד אתי' בארגון מהווה למעשה את תעודת הזהות הערכית של הארגון ומציג כלפי כולי עלמא את החובות (המוסריות בעיקר) המוטלות על חברי הארגון.

 

מבוא 

1.   עיקרון תום הלב בדיני החוזים 

1.1 עקרון חופש החוזים

1.2 עקרון תום הלב

1.3 תום לב בחקיקה הישראלית

2. סעיף 12 – החובה לנהל משא ומתן בתום לב  

2.1 פסיקת בית המשפט באשר לחובת תום הלב בניהול משא ומתן

3. סעיף 39 – החובה לקיים חוזה בתום לב  

4. סעיף 61(ב) לחוק החוזים 

5. תום הלב במשפט הגרמני

6. סיכום 

7. ביבליוגרפיה 

310.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
דיני חוזים | משפטים
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
4939
היקף עמודים:
15
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.