הפילוסופיה של המוסר, הידועה בשם הידוע 'אתיקה', עוסקת בשאלות כמו "מהו המעשה הראוי שחובה לעשותו" ובנוסף מסייע בהבחנה בין טוב ורע. המוסר הוא אוסף כל כללים אשר קובעים את ההתנהגות הראויה והמקובלת בכל חברה. יש לציין כי כללי ההתנהגות משתנים בהתאם לסוג החברה אולם ישנם כללים התנהגותיים שניתן להחשיב ככללים אוניברסאליים. תחום האתיקה, עוסק בביקורת על המוסר תוך הצגת חלופות התנהגות שונות לכללי ההתנהגות הקיימים.
נדבך נוסף בתוך תחום המוסר הוא האתיקה בעולם העסקים. סוג זה של אתיקה מהווה הסכמה על קודים מוסריים של טוב ורע שנועדו להנחות את הארגון העסקי באופן קבלת ההחלטות במהלך פעילותו העסקית. כללי האתיקה בעסקים נועדו לייצר סביבת עבודה בריאה ופרודוקטיבית שתועיל למבנה הארגוני העסקי של החברה וזאת מאחר ואת האתיקה מקובל לחלק לשני תחומים עיקריים: אתיקה המתייחסת למסגרת הארגונית ואתיקה המתייחסת למסגרת המקצועית.
כאשר מדובר באתיקה ארגונית, הכוונה היא, בין היתר, לקיומו של קוד אתי מוסרי בארגון. קודים כגון דא יכול להיות: שקיפות, אמינות, כבוד לזולת, התחייבות להימנע מהטרדות מיניות, רגישות חברתית ועוד. התנהלות לא אתית בארגון יכולה להיות החל מביצוע עבירות פליליות כגון שוחד וקבלת טובת הנאה ועד לביצוע עוולות אזרחיות שונות.
'קוד אתי' בארגון מהווה למעשה את תעודת הזהות הערכית של הארגון ומציג כלפי כולי עלמא את החובות (המוסריות בעיקר) המוטלות על חברי הארגון.
מבוא
1. עיקרון תום הלב בדיני החוזים
1.1 עקרון חופש החוזים
1.2 עקרון תום הלב
1.3 תום לב בחקיקה הישראלית
2. סעיף 12 – החובה לנהל משא ומתן בתום לב
2.1 פסיקת בית המשפט באשר לחובת תום הלב בניהול משא ומתן
3. סעיף 39 – החובה לקיים חוזה בתום לב
4. סעיף 61(ב) לחוק החוזים
5. תום הלב במשפט הגרמני
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה