1.
האינטרסים עליהם נועדה תקנת השוק להגן הינם: הראשון, אינטרס הקונה, אשר רכש את החפץ בתום לב ובתמורה מלאה. הוא לא ידע, ולא היה עליו לדעת שהחפץ שרכש הינו גנוב. בהקשר זה יש להדגיש את התנאים הקבועים בחוק לשם התקיימות תקנת השוק. על פי החוק תקנת השוק תחול רק במקרים בהם הקונה רכש את החפץ א. בתום לב. ב. בתמורה. ג. על ידי מי שעוסק במכירת נכסים מסוגו של הממכר. ד. במהלך הרגיל של עסקיו. הנה כי כן לא בכל מקרה יעדיף המחוקק את האינטרס של הקונה על פני האינטרס של הבעלים, אשר איבד את החפץ רק משום שהגנב מכר את החפץ. התנאים אותם קבע המחוקק נועדו על מנת לאזן בין האינטרסים המנוגדים. האינטרס השני, הינו האינטרס של הגנה על הפעילות הכלכלית. במקרה בו לא נשאיר את החזקה בממכר בידי הקונה שרכש על פי התנאים הקבועים בחוק, תיפגע הפעילות הכלכלית שכן רוכשים פוטנציאליים יחששו לרכוש מוצרים מחשש שיתברר לאחר מכן כי החפץ הינו גנוב.
2.
דעת המיעוט של כב' השופט טירקל גרסה, כי יש להותיר את התמונה בידיה של המערערת, וזאת על בסיס פרשנות של המונח "תמורה" ו"סוג" הקבוע בחוק. על פי דעת המיעוט, יש לפרש את התמורה כתמורה ראויה בעיני הקונה והמוכר בשעה שבה בוצע המקח ולאור הנסיבות.
3.
המהנה הינו אדם הנכנס לשדה חבירו ומבצע בה פעולות הגורמות לרווח לנהנה, על יד השבחת השדה וכו'. יש לבצע הבחנה בין "שדה העשויה ליטע" לבין "שדה שאינה עשויה ליטע". בשדה שנועדה ליטוע בה נטיעות, והיורד ביצע את הנטיעות, הרי שהוא השביח את השדה באופן האופטמלי האפשרי, ואין חולק כי הוא גרם רווח ניכר לנהנה. במקרה בו השדה איננה עשויה ליטע, כי אם לשימושים אחרים, הרי שהיורד, שנטע בשדה, גרם לרווח מסוים, אם כי לא הרווח האופטימלי משדה זו. המהנה יכול להתחרט מביצוע ההשבחה, ולהודיע לנהנה כי "את עצי ואבניי אני נוטל".
4.
הטיעון המרכזי של דגן הינו, שיש למשפטנים ישראלים לתת את הדעת ולהכיר את המשפט העברי, ועמדותיו בסוגיות שונות, ולו כגישה אופציונאלית, אף אם לא גישה מכרעת. במקרים רבים עמדת המשפט העברי היא שונה מעמדת המשפט האנגלו-אמריקאי, והמשפט העברי יכול לשמש בסיס לפרשנות של חוקים קיימים במשפט הישראלי ו/או מקור והשראה לאימוץ חוקים חדשים. דגן מדגיש כי איננו מתיימר להכריע בין עמדות המשפט הנוגדות, אך שואף כי המשפט העברי יחלחל לעבר המשפטנים הישראלים אשר יעשו בו שימוש כמקור פרשני, אשר היווה במשך שנות דור את המערכת המשפטית של העם היהודי.