יישוב סכסוכים צרכניים ברשת בעידן של תמורות טכנולוגיות

מזהה: 7442

אחת המהפכות בתחום יישוב סכסוכים, שפרצו עם המהפכה הטכנולוגית, הוא התולדה של מגנון ייחודי ליישוב סכסוכים- יישוב סכסוכים מקוון- ODR. מדבור במנגנון שיש בו לתת מענה הולם לסכסוכים צרכניים שמתפרצים ברשת האינטרנטית, כאשר השיטה זכתה לשבחים ונמצאה מתאימה ליישוב סכסוכים צרכניים ברשת, ויישוב סכסוכים צרכניים בכלל.  בין היתרונות הרבים והבולטים שהשיטה מציעה, ניתן למנות את  הגברת הנגישות לצדק, ההתגברות על המרחק הפיזי של המתדיינים, מהירות ההליכים וגדלת האפשרויות של  בעלי המקצוע. כמו כן, עם השנים הוקמו מנגנונים משופרים של השיטה, לצורך התמודדות עם האתגרים שהיא הציבה, ביניהם; גישה היברידית של גישור ובוררות (גיש-בור) מקוונים, שיש בו להוביל לפתרון סופי ומחייב ולהתגבר על הכשלים של השיטות השונות ליישוב הסכסוכים כאשר הם מיושמים בנפרד.  

במסגרת עבודה זאת אבחן מהם סכסוכים צרכניים, בכלל זה; מאפייני הסכסוך ופערי הכוחות של הצדדים. אדון בגישות הקיימות של יישוב סכסוכים צרכניים וכן בקשיים ותת האכיפה של הסכסוכים הצרכניים בישראל, ובניסיונות של מערכת המשפט הישראלית להתגבר על מכשולים אלו, ולאזן את פערי הכוחות בין הצרכנים לעסקים. בסוף העבודה אדון בהלך של יישוב סכסוכים מקוון, כהליך חלופי מומלץ שמאפשר להתמודד עם האתגרים והחסרונות של הגישות הקיימות לניהול סכסוכים צרכניים, וכן אדון בהליך המשופר של השיטה, הוא ההליך ההיברידי של גיש-בור המקוון, שיש בו לתת מענה הולם ליישוב סכסוכים צרכניים ברשת וסכסוכים צרכניים ככלל.

 

מבוא                                                               

סכסוכים צרכניים מהם?                                      

הצדדים לסכסוכים צרכניים והשפעת פערי הכוחות   

המנגנונים הקיימים ליישוב סכסוכים צרכניים          
ההליך החלופי המשופר המוצע 

יישוב סכסוכים מקוון מהו?      
התאמתו של הליך ייושב סכסוכים מקוון לסכסוכים צרכניים ויתרונותיו    
החלופה המשופרת של גיש-בור (MED-ARB) מקוונים   

סיכום ומסקנות     

235.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
משפטים
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
3754
היקף עמודים:
11
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.