תמצית מנהלים:
בשנים האחרונות ניתן לראות את הופעתן של מגמות טכנולוגיות שמשפיעות כמעט על כל תעשייה, בפרט זה על ענף הביטוח. בעוד שחברות ביטוח מסוימות ביצעו שינויים משמעותיים לכיוון התפתחות בתחום הדיגיטאלי, רוב החברות משתרכות מאחור, והתהום בין סוכנויות אינשורטק המודרניות לחברות המסורתיות מעמיקה.
הטכנולוגיות החדשות בתחום הביטוח יש בהם כדי להציע מגוון רחב של פתרונות בענף הביטוח המסורתי, שסובל מקשיים רבים, ביניהם; התנהלות מסורבלת ותביעות מרובות שמסתיימות בהליכים משפטיים וניהול תביעות מול בתי המשפט, הפסדים שנגרמים מהונאה, אובדן אמון הציבור ועוד.
בין יתר הפתרונות שמציעים החידושים הטכנולוגיים בענף, ניתן למצוא חדשניות שמציעות התנהלות מתקדמת שמאפשרת לנהל סיכונים בצורה יעילה יותר ולעשות שימוש בנתוני לקוחות מורכבים, הגדלת אמון הציבור ושקיפות, וכן הקטנת הפסדים כתוצאה מהונאות ביטוח.
חברות סטארטאפ שונות ברחבי העולם, כבר זיהו את הפוטנציאל של השחיקה בענף הביטוח המסורתי ובהתנהלות המיושנת, והחלו לפתח חידושים וטכנולוגיות שאפשרו להן להיכנס לתחום הביטוח. בהתאם לכך, ככל שחברות הביטוח המסורתיות לא יתאמו את עצמם ויפעלו בהתאם לדרישות החדשנות והטכנולוגיה המתפתחת, הן ייעלמו לאט-לאט מהרקע, ויתפסו את מקומן חברות סטארטאפ מתפתחות ששמו להן למטרה להחליף את חברות הביטוח והגישות המיושנות בהן הן משתמשות, שכן הטכנולוגיות שמתפתחות וההצעות החדשניות עשויות להפוך למיינסטרים בעשורים הבאים, עם ההאצה בתחום הטכנולוגי.
במאמר הזה יבחנו שני חידושים בתחום הביטוח, שיש בהן לתת מענה לצרכים של ההתפתחות הטכנולוגית ולהציע על מפנה חיובי ובלתי נמנע למבטחים ולגישה המסורתית אותה הם מיישמים.