הצעה לביטול סעיף 6(ה)(1) לחוק שירותי תעופה

מזהה: 7074
מאמר חם

משבר הקורונה העלה לדיון את חובותיהן של חברות תעופה מול ציבור הנוסעים. לאורך משבר הקורונה, הנמשך כבר כשנתיים, חלו מעת לעת הגבלות על טיסות בינלאומיות שאילצו את חברות התעופה לדחות או לבטל לחלוטין טיסות. לקוחות רבים, בארץ ובעולם, מצאו את עצמם בדיונים מול חברת התעופה שממנה רכשו את הכרטיס, בדרישה להשבה של הסכום ששילמו עבור רכישת הכרטיס לטיסה שבוטלה ולתשלום פיצוי בגין עוגמת נפש ונזקים שנגרמו ללקוחות בעקבות ביטול הטיסות. אין ספק כי במקרה שבו הטיסה לא התקיימה בסופו של דבר בשל הגבלות הקורונה, מחויבת חברת התעופה להחזיר את מה ששולם לה על ידי הלקוח. השאלה שניתן לשאול היא, באילו נסיבות חייבת חברת התעופה לשלם גם פיצוי ללקוח מעבר להשבה של מה ששילם.

סעיף 6(א) לחוק שירותי תעופה[1] קובע כי נוסע שהונפק לו כרטיס טיסה ובוטלה הטיסה, יהיה זכאי לקבל ממפעיל הטיסה או ממארגן הטיסה את כל אלו: א. שירותי סיוע. ב. השבת תמורה או כרטיס חלופי, לפי בחירתו של הנוסע. ג. פיצוי כספי כאמור בתוספת הראשונה (הפיצוי שבתוספת נגזר ממרחק הטיסה שבוטלה).

 

מבוא

תכליות דיני הגנת הצרכן 

עסקה צרכנית מרחוק

התכליות הייחודיות של חוק שירותי תעופה

הפרשנות של סעיף 6(ה)(1) לחוק שירותי תעופה

הפרשנות הראויה – עמדה אישית

סיכום

רשימה ביבליוגרפית

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
משפטים
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
23219
היקף עמודים:
26
מספר מקורות:
40
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.