שאלה 1
על פי הפרשנות שהייתה בעבר בדברי הרמב"ם, בהתאם לעמדות הגאונים והראשונים בתקופה שבה חי, ההלכה של הרמב"ם איננה עוסקת כלל בנושא המשמורת והחזקת הילדים. ההלכה עוסק בנושא המזונות, ונושא המשמורת הוא רק נושא משני שממנו נגזרת חובת המזונות. על פי פרשנות זאת, אין בדברי הרמב"ם כל התייחסות לשאלה כיצד יש לחלק את המשמורת על הילד, והרמב"ם רק קובע שהאב יכול להתנער מחיובו במזונות בטענה כי הילדים אינם אצלו, ויש מקרים בהם האב יהיה חייב במזונות גם אם הילדים אינם אצלו. לפי פרשנות זאת, כאשר הרמב"ם כותב "והבת אצל אמה לעולם" הוא לא מתכוון לקבוע כלל בהחזקת ילדים, אלא רק לקבוע כלל בדיני המזונות, לפיו האב יהיה חייב במזונות גם בנסיבות שבהן הבת אצל אימה.
שאלה 3
ההשקפה הרווחת בשירותי הרווחה בישראל בקשר להגנת הילד היא כי הגנת הילד נועדה למקרים מיוחדים, שבהם נדרשת הגנה על הילד מפני הסביבה הקרובה אליו, בעיקר משפחתו, ובפרט כאשר מדובר במשפחתו שמצויות בשולי החברה, מבחינה חברתית וסוציו-אקונומית. על פי ההשקפה הרווחת האחריות של המדינה על פי עיקרון הגנת הילד מצומצמת לאיתור של פגיעות בדיעבד לאחר שאירעו, וטיפול נקודתי במניעת הפגיעות הללו. על פי ההשקפה הרווחת, עיקרון הגנת הילד משמש על מנת להגן על הילד מפני פגיעות מסביבתו, ועל כן עיקרון הגנת הילד מיושם כמעט תמיד באמצעי על מנת להפריד את הילד ממשפחתו ומסביבתו.