התיאטרון בעידן האליזבתני
בחלק זה של העבודה אסקור בקצרה את תקופת התיאטרון כפי שהיתה בתקופה האליזבתנית שהיא תקופת הרנסאנס באנגליה[1] וכמו כן, התקופה שבה עלה לתודעה המחזאי המוכר וויליאם שייקספיר. התיאטרון בתקופה זו נקרא גם "התיאטרון האליזבתני" על שם המלכה אליזבת הראשונה והוא היה קיים בכל תקופת שלטונה במאה ה16 בין השנים 1558-1603.
התיאטרון היה ברוח חילונית בעקבות כך שהמלכה אליזבת החרימה כל הצגה אשר עסקה בדת ופוליטיקה, סוג הצגות אלה שימשו בעבר לצורכי תעמולה והפיכת השלטון. המלכה אליזבת הניחה לתיאטרון לשגשג בתקופתה אך כאשר היו גורמים חיצוניים כמו מגיפה אשר הסיחו את הדעת, היו כמה בעיות וסירוב לתמיכה בתיאטרון[2].
ניתוח דמות- "מסייה ז'ורדן- גם הוא באצילים"[1]
קראתי את המחזה "גם הוא באצילים"- מחזה בעל חמש מערכות, והדמות שבחרתי לנתח היא דמותו של מסייה ז'ורדן. ז'אנר המחזה הוא ה- קומדי בלט אשר היה במאה ה-17, והוא נכתב על ידי מולייר שהיה האב הרוחני של הז'אנר הזה שבתוך הקומדיה, והלחן נכתב על ידי המלחין ז'אן בטיסט לולי. ללא ספק, אחד הכותבים המפורסמים והבולטים בתקופה הזו היה זה מולייר, מולייר בשיתוף פעולה עם יוצרים וכוריאוגרפים שונים התחיל את ז'אנר הקומדי בלט, שהיא למעשה קומדיה העוסקת הנושאים יומיומיים . "גם הוא באצילים" זו דוגמא מייצגת של הז׳אנר אשר היה בחצר המלך לואי ה14.