השחקן הקומי והבמאי הסורי דוריד לחאם (נולד ב-1933), מפורסם במיוחד בזכות דמות בשם "רוואר אל טושי", אותה שיחק במספר סדרות וסרטים סאטיריים. לחאם, שנולד בשכונה ענייה בעיר דמשק, למד כימיה באוניברסיטה באותה עיר, כשלאחר מכן החליט לשנות כיוון, ולהפוך לשחקן סאטירי.
כשהטלוויזיה הסורית נחנכה, בשנת 1960, לחאם הועסק בערוץ המקומי, ויחד עם חברו ניהאד קאלי החל לככב בסדרה בעלת פרקים קצרים שנקראה "לילות דמשק". בשנות ה-70' החל לחאם לשחק בסדרה את ראוור טושי, דמות סאטירית שקראה תיגר על הפוליטיקה ועל הפוליטיקאים המקומיים הסוריים והערביים מהמדינות השכנות, ונשאה את שמה של אותה דמות, מה שקטלג את לחאם כשחקן סאטירי-פוליטי.
דוריד לחאם גיבש את דמותו של "הערבי המצחיק", כלומר הערבי הקומי, הסאטירי, מה שהיה חדש בנוף הערבי הנוגה והעצוב שהיה קיים עד אז בסרטים ובסדרות השונות.
המחקר שלפנינו יעסוק בשלושה נושאים מרכזיים: הראשון שבהם הוא הסאטירה, הכולל סאטירה פוליטית, הגדרה של המונח הכולל בתוכו מונחים נוספים כגון פרודיה, גרוטסקה והגוף הערבי.
הנושא השני יעסוק בתפקידו החברתי של הגוף, כאמצעי לביטוי בחברה ובפרט בעולם התיאטרון. האפשרות של הגוף כמייצג סטריאוטיפים, סטיגמות והגוף כסאטירה וכפרודיה תיבדק אף היא , ובפרט הייצוג של גופה של הדמות הערבית בתיאטרון.
מבוא
פרק 1. סאטירה
1.1. סאטירה ופרודיה
1.2. סטיגמה, גרוטסקה והקשר לתיאטרון, דרמה וסאטירה
פרק 2. הגוף וייצוגו בתיאטרון
2.1. מהו ייצוג גוף
2.2. הגוף בתיאטרון ובטלוויזיה
2.3. ייצוגו של הגוף הערבי בקולנוע, בטלויזיה ובתיאטרון
פרק 3. דוריד לחאם ודמותו של רוואר אל טושי
3.1. דוריד לחאם
3.2. רוואר אל טושי והערבי המצחיק
סיכום
ביבליוגרפיה