רגשות ופילוסופיה - קטרזיס מודרני במגרשי כדורגל

מזהה: 4192
מאמר חם

 

עבודה זו תתעמק באמצעות הספרות המחקרית בשלוש שאלות הניזונות האחת מהשניה: 1. איזו מטרה משרתים הרגשות המתעוררים בקרב אוהדי קבוצת כדורגל בזמן משחק כנגד קבוצה יריבה – או באופן כללי כלפי "קבוצת הבית" שלהם? 2. האם רגשות אלו מתואמים עם ההקשר בו הם מתעוררים? 3. איזו רמה של מודעות ובקרה עצמית קיימת בקרב אלו המרגישים אותם – כלפיי הרגשות עצמם?

כדי לברר שאלות אלו אבצע מהלך שהנו כמו מסע בעל שלוש תחות מרכזיות: בפרק הראשון אבדוק מה הן רגשות ומה המשמעות של רגש הולם או לא הולם, בפרק השני אציג את הרגשות המרכזיים שמעורר משחק הכדור רגל ואציג את התפקיד של הרגשות בכדור רגל ואת ההלימות של רגשות אלו להקשר שבו הם מופיעים. על רקע הפרק השני אוכל לדון, בפרק השלישי והמסיים, בשלוש השאלות שהצגתי ולהציג להן תשובות מורכבות שישקפו את המקום שלל ההיבטים של התופעה של רגשות קיצוניים בתוך משחק הכדור רגל. 

בתחילתו של המסע המחקרי של העבודה אצלול לקרקעית - אל המקור שממנו הרגשות נובעים ושואבים את כוחם. מהכיוון שרגש כשלעצמו הוא דבר מורכב, הגיוני להניח שהסיבות לקיומו ולצורות בהן הוא מוצא את ביטויו, מסתעפות לכמה וכמה כיוונים. אחרי שנבחן את השבילים השונים של הרגשות נוכל לראות כיצד הם מתחברים לעולם הכדורגל שבו מקבלות הרגשות עוצמות מיוחדות. באופן כללי סיטואציות חברתיות-המוניות כגון משחק כדורגל ואהדת מועדון ספציפי, הנן קטליזטור רגשי המחולל קטרזיס אשר נראה כי גברים באופן במיוחד זקוקים לו – אך הצורך אינו פוסח גם על נשים.

 

מבוא  

פרק א: מה הם רגשות: רגשות, רציונל ומה שביניהם   

התיאוריה הפרספטואלית והתיאוריה השיפוטית   

שיפוט מוסרי של רגשות   

הדבקה רגשית   

ההלימות הרגשית ורגשות "בלתי-נכון"  

פרק ב: הרגשות בכדור רגל: כדורגל כמעבדה לרגשות   

רגשות הכעס והשנאה בכדורגל  

רגשות האקסטזה והשמחה בכדורגל  

סוף דבר 

דיון 

סיכום 

ביבליוגרפיה 

410.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
ספורט | פילוסופיה
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
6541
היקף עמודים:
19
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.