סיפורי ילדים מאוירים הם הספרים הראשונים שילדים פוגשים במהלך חייהם. משום כך יש חשיבות רבה ליצור עבורם תכנים אשר יהיו בעלי מסרים חיובים על ידי כתיבה איכותית אשר מתורגמת היטב לספרים למען ילדים. הילדים בגילאים הנמוכים נמצאים בשלב שבו הם מעצבים את הזהות האישית הבסיסית שלהם ולומדים להכיר את העולם, על חסרונותיו ועל האפשרויות אשר גלומות בו. ספרות הילדים מדברת עם שני נמענים בו זמנית, עם המבוגר אשר מקריא את הסיפור ועם הילד אשר שומע את הסיפור. היא מחביאה את התכנים העמוקים אשר נמצאים במוחם של המבוגרים ואמורים להיות מועברים לילדים, אולם היא עושה זאת על ידי שימוש בטקסט מותאם לילדים מבחינה לשונית.
היא עושה זאת על ידי שמירה על משפטים פשוטים ועל ידי שימוש גדול בחריזה ודימויים. כל זאת כדי להיות מסוגלים להעביר מסרים איכותיים וטובים לגבי החיים של הילדים. עבודה זו תבקש לבחון את טיבם של שני ספרי ילדים בולטים, על רקע הדברים דלעיל. היא תבחן האם הספרים הללו הינם ספרים אשר מסוגלים להעביר מסר חיובי לילדים, הן מבחינת התוכן של הספר והמסרים שמועברים בו והן מבחינת הדרך והסגנון שבהם הדבר נעשה.
הספר הראשון אשר יבחן בעבודה זו הוא טרופותי מאת ג'ולייה דונלדסון. טרופותי הוא ספר ילדים של הסופרת ג'וליה דונלדסון אשר מספר את סיפורו של עכבר אשר מטייל ביער ועובר הרפתקאות במהלך הביקור שלו ביער. הספר זכה בפרסים רבים ונחשב לספר ילדים מוערך מאוד בספרות. הוא תורגם לשפות רבות ונעשה לו אדפטציה קולנועית.
מבוא
ניתוח יצירות
טרופותי
העיפרון הסגול
סיכום
ביבליוגרפיה.