שאלה 1
המונח 'הזרה' מתייחס לאפקט מסוים שבו הטבעי והמובן מאליו הופך, מבחינה מסויימת, לבלתי מובן מאליו על מנת לעשות אותו ליותר מובן בהמשך. אפקט זה ניתן להשגה ע"י שימוש בטכניקות שונות. כפי שטוען שקלובסקי בספרו 'ספרות וקולנוע', "תפקידה של הספרות בכלל, ושל כל מהפכה בספרות בפרט, הוא להחיות את הרגישות לדברים באמצעות הזרתם ביצירה". לצורך הדגמה הוא מציין ש"אנשים המתגוררים בסמוך לים כה מתרגלים לרחש הגלים עד שאינם שומעים אותו עוד".
באופן כללי, הוצאה של דברים מהמסגרת המקובלת שבה אנו רגילים לזהותם ולארגנם מחייבת אותנו להתבונן בהם מחדש, כאילו בפעם הראשונה. במילים אחרות, עיוות מסוים של המציאות מחדד את יכולתנו לקלוט אותה וזאת לאחר שהיא הפכה לכה מוכרת עד שחדלנו מלראותה.
שאלה 2
על פי הבנתו של שטראוס יצירה ספרותית איננה קיימת ועומדת בפני עצמה אלא רק בתודעתו של הקורא. במובן זה ניתן לומר שהטקסט הספרותי לא קיים עד שלא יהיה קורא שיקרא אותו. מכך יוצא שהיצירה "המוגמרת" היא תוצר של האינטראקציה בין הטקסט הכתוב לבין רקע ויכולות מסויימים שמביא איתו הקורא לתהליך הקריאה. את התהליך המתרחש כתוצאה מן האינטראקציה הזאת מאפיין שטראוס כתהליך של רפרודוקציה, כלומר, מעין תהליך של "יצירה מחדש" אשר מתרחשת ברוחו של הקורא.
מהותו של התהליך היא בניה מחדש של היצירה הספרותית אשר מסתמכת אמנם על המרכיבים השונים הנתונים ביצירה עצמה, אבל גם על תרומתו הסובייקטיבית של הקורא. במילים אחרות, ניתן לומר שמעמדו של הקורא במפגש בינו ובין הטקסט הספרותי איננו של משתתף פאסיבי אלא של שחקן פעיל, גם אם הוא איננו מודע באופן פרטני ליסודות השונים המרכיבים את היצירה ואשר התוצר הסופי בנוי עליהם.