המאות ה-20 וה-21 מאופיינות רבות ביחסן כלפי הילדים. גורמים פרטיים, מדיניים ובינלאומיים מייחסים חשיבות לנושאים של רווחה וחינוך, וכן תחומים רבים נוסדו והתפתחו סביב הילדים והטיפול בהם, ביניהם שיטות חינוך חדישות, חנויות בגדים וצעצועים לילדים, תכניות טלוויזיה, רופאים ומטפלים שונים לילדים, ואף אירועי ילדים רחבי היקף. על אף האמור, המושג ילד, ומושגים נוספים המציינים תקופות גיל שונות, כגון תינוק, פעוט, נער, לא היו קיימים כלל כחלק מהתרבות המערבית, עד המאה ה-17. היחס אל הילדים היה כאל מבוגרים קטני קומה. (שביט, 1996, Aries, 1962). השינוי המהותי בתפיסת נקודות ציון בהתבגרות והתפתחות של בני אדם ויצירת מושג "הילד" בתרבות, יצרה גם נמען חדש לספרות ושירה. אמנם ישנו תיעוד לספרות ילדים מוקדמת מהמאה ה-17, אך בהתאם לתיאוריה של אריאס (Aries, 1962), היו אלו יצירות בודדות במספר. עם התפתחות מושג הילד והתוכן המכוון לילדים נוצרו גם יצירות ספרותיות לילדים וביניהם שירים וספרי שירה. בפלסטינה ובהמשך במדינת ישראל חיו ופעלו מספר משוררות ילדים אשר יסדו ועיצבו את תחום שירת הילדים בעברית. עבודה זו תעסוק ביצירתה של המשוררת מרים ילן-שטקליס.
העבודה כוללת:
מבואות
חקר 5 משיריה של מרים ילן-שטקליס
דיון מסכם
ביבליוגרפיה