האם דקאמרון היא יצירה אסקפיסטית?
דקאמרון היא קובץ ספרותי אשר נכבש על ידי גו'באני בוקאצו בעקבות ההשפעות של המגפה השחורה. הסוג של הכתיבה הוא סיפור מסגרת וסיפור פנימי המסגרת לסיפור היא המגפה השחורה אשר פקדה את אירופה ואשר הבריחה אל מחוץ לעיר עשרה צעירים בני המעמד הגבוה. אם כן סיפור המסגרת הוא המגפה השחורה והסיפורים אשר מובאים בסיפור עצמו הם סיפורים פנימיים שמלמדים על החיים בתקופה ההיא באופן כללי. זהו סיפור מסגרת מהראשונים שנכתבו ועל כן הוא נחשב לקלאסיקה של סיפורי מסגרת אשר עומדת במבחן הזמן וממשיכה לעניין את הציבור גם שנים רבות לאחר שהוא נכתב. משמעות השם של סיפור המסגרת הוא עשרה יממות.
לפי טריסטן ואיסולד, האם הייתם ממליצים לאנשים להתנסות באהבה/התאהבות? נמקו.
אגדה זו היא טרגדיה אשר נכתבה בימי הביניים ניתן להגדיר אותה בתור ספרות עממית וגם קשורה לספרות הרומנטית שהיא מודרנית יותר. ההתאהבות בסיפור זה מוצגת בתור תוצאה של שיקוי אשר דומה מאוד לרעל. השיקוי גורם לאובססיה ומתיר את התשוקה להיות חופשית בין השניים. ניתן לראות זאת בכך שהסיפור כתוב בצורה שמבטאת מילים עמוקות המביעות תשוקה רבה. למרות זאת הגיבור עצמו מספר על דבר אהבתו רק בסופו של הסיפור.
"משעשע אותי רק מפני שקיבלתי ממנו מושג על כל הסבך המגוחך הזה, שבנסיבות ידועות עשוי לקבוע את גורלו של אדם". כיצד מעידה התבטאות זו על יצירתו של קפקא באופן כללי?
בסיפור הטירה מתואר הסיפור של ק. מודד הקרקעות. לאורך כל היצירה אנו חווים מציאות תקועה ומלאת קשיים בירוקרטיים. התחושה היא כי משהו בחיים לא מסתדר וכי הדרך שבה מנסים לפתור את הבעיות רק גורמות להופעה של בעיות חמורות יותר או כלל לא מסוגלות לפתור את הבעיות. תמונת העולם של קפקא בסיפור הטירה היא תמונת עולם קודרת ועוצבה שיכולה אפילו להשרות דכאון על הקוראים. העיסוק הגדול של הבירוקרטים בטירה גורם לתחושה של תפסת מרובה לא תפסת.
אטברי והארי פוטר
מוטיבים מיתיים משובצים מחדש בספרות המודרנית. זאת כדי לתווך בין העבר ובין ההווה ולתאר את העולם בתור עולם קסום בעל היבטים לא רציונליים, בעולם מודרני שהוא רציונלי מאוד. האפקט הזה מתרחש בהארי פוטר בצורה מובהקת אם כי בצורה מתוחכמת יותר מאשר סיפורים מיתיים ישנים. בתרבות הפרסית התקיים שלב הדואליזם שבו היו קיימים אלים טובים ורעים אשר נלחמו האחד בשני. מאבק זה היה מוחלט. טוב לא היה יכול להיות רע ורע לא היה יכול להיות טוב. בסיפור של הארי פוטר, כאשר הוא פוגש את הרע המוחלט, הוא מצויד בנשק סודי שהוא אהבה. הולך ליער להיאבק ברע המוחלט ונופל שם על שרביטו (רולניג, 1998). המשתמע מכך הוא כי אין רע וטוב באופן מובהק ואין חלוקה דיכוטומית וחד משמעית של הטוב ושל הרע.