הבית של כולנו / מייקל רוזן (1996), איורים: בוב גראהם

מזהה: 4247
מאמר חם

הוצאה לאור: הד ארצי-שבא, 1999, תרגום מאנגלית: ___________

תוכן היצירה

קבוצת ילדים בגינה הציבורית, המוקפת בבניינים רבי קומות (בסיפור המקורי בעיר לונדון) מעוניינים לשחק בקופסת קרטון שנמצאה זרוקה בגינה, אך הילד גדי משתלט על הקופסה ולא מאפשר לאף אחד אחר להיכנס לתוכה ולשחק בה. בדרכים יצירתיות ומצחיקות מנסים הילדים להיכנס לקופסה, אך גדי מסרב והודף אותם שוב ושוב בטענות שונות: "זה לא בית לבנות", "לא לקטנים", "לא לתאומות", "לא לילדים שמרכיבים משקפיים" וכדומה. הילדים לא מצליחים להבין מדוע גדי מתנגד לשתף אותם במשחק ולהכניס אותם לתוך הבית, והם מתקהלים סביב בית הקרטון ויוצרים המולה גדולה.

לפתע מחליט גדי כי הוא צריך ללכת לשירותים, אז הוא עוזב את ה"בית", קופסת הקרטון שניכס לעצמו, ואוסר על הילדים באופן מפורש להיכנס לתוכה בזמן שלא יהיה. למרות האיסור המפורש נכנסים כל הילדים לתוך קופסת הקרטון, וכאשר הוא חוזר, הם פועלים נגדו באותו אופן בו פעל מולם ולא מאפשרים לו להיכנס לתוך ה"בית", בטענה כי "זה לא בית לג'ינג'ים" (וגדי הוא ג'ינג'י). בהתחלה מגיב גדי בכעס, בוכה ואף בועט בבית הקרטון. בסופו של דבר הוא נרגע ואומר לילדים ש"זה כן בית לג'ינג'ים.." ולכל שאר הילדים על שלל המאפיינים שלהם. אז כל הילדים שבבית צועקים: "כי הבית הזה של כולנו!".

סוגיה 1: דמויות מטאפוריות ("אחר בלתי מאופיין").

היצירה "הבית של כולנו" היא אלגוריה, שכן יש לה משמעות מעבר לתוכן הגלוי שלה, ומטרתה היא להעביר מסרים חינוכיים באמצעות הסיפור שהיא מספרת.

150.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
ספרות זרה
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
2415
היקף עמודים:
6
מספר מקורות:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.