רטוריקה

מזהה: 5143
מאמר חם

מטלה מספר 1

א.

1. רטוריקה במובן הרחב שלה היא תורת השכנוע ובמובן הצר יותר של היא תורת הנאום. בעבר הרטוריקה החלה בתור אומנות השכנוע אשר נועדה להביא לשינוי עמדות של המאזין בשתי דרכים שונות. האחד היא באמצעות היקשים לוגיים אשר נועדו להסביר את ההיגיון אשר עומד מאחורי סיבת השכנוע. השנייה היא באמצעות פנייה לרגשים באמצעים רטוריים סגנוניים אשר נועדו לשכנע את אמיתות מסר מסוים באמצעים רגשיים. מטרת הרטוריקן היא לשכנע את האמונה שלו בנוגע לנושא מסוים, באופן אשר יתקבל בצורה הטובה ביותר על ידי המאזין לדברים.

דמגוגיה היא צורת רטוריקה בעלת משמעות שלילית. האדם אשר עוסק בדמגוגיה מבקש לשכנע את השומע לפעול לפי האינטרסים והרצונות של הדמגוג, על ידי יכולת שכנוע בלבד. הדמגוג לא מבקש שהאדם יכיר כל המשתנים והדעות אשר יכולות להיות קשורות לנושא מסוים, אלא רק את הצד או את האופן שהוא מבקש לשכנע. הוא לא מבקש להציג ניתוח רציונלי ונכון של הבעיות אלא מסתיר אותם ומעביר את האינטרס והמסר שלו בכל מחיר.  דוגמא טובה לדמגוג בולט במאה העשרים הוא שר התעמולה הנאצי , יוזף גבלס, אשר היה ידוע בהעברת מסרים ונאומים שקריים באופן אשר שכנע בצורה דמגוגית בני אדם רבים בגרמניה ערב מלחמת העולם השנייה.

במובן מסוים הסופיסטים של יוון העתיקה הם האבות הרעיוניים של הדמגוגים המודרניים. 

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
לשון / בלשנות
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
1624
היקף עמודים:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.