אוצרות באתרי מורשת - שילובה של אומנות באוניברסיטה העברית

מזהה: 4786
מאמר חם

שילובה של אומנות באוניברסיטה העברית תמצית דברי החוקרת מ' מור

לכל אורך תהליך ההתפתחות של האוניברסיטה העברית, גם בימים קשים וגם על חשבון הקצאת משאבים למטרות אחרות, השקיעה האוניברסיטה בפיתוח והצגת תערוכות מדעיות ואמנותיות. במסגרת המאמר הנידון, מציגה הכותבת את תמונת האבולוציה של האוצרות באוניברסיטה העברית, כמתכתבת, משפיעה ומושפעת מתהליכים גדולים יותר שהתרחשו באוניברסיטה.

הכותבת מחלקת את ההתרחשויות לשלושה מקטעים, על בסיס כרונולוגי- גיאוגרפי של מיקום האוניברסיטה לאורך השנים, כסמל למעמדה ומקומה של האוניברסיטה באותן תקופות זמן. בכל תקופה האתגרים שעמדו בפני האוניברסיטה היו שונים, ומכאן שגם מטרות התערוכות והפעילות המוזיאונית באוניברסיטה היו שונות, כמו גם הגורמים ויחסי הכוחות שהשפיעו על פעילות זו.

בתקופה הראשונה, ראשית ימי האוניברסיטה עד לירידתה מהר הצופים בעקבות הפיגוע הנורא בשיירה לאוניברסיטה, המוסד פעל בעיקר כגוף אקדמי מחקרי שתפקידו העיקרי היה להורות ולחקור. המיקוד היה מקצועי-אקדמי גרידא, ולא רבים החוקרים שהיו מודעים לצורך של המוסד לקיים יחסי ציבור טובים. הגוף המנהלי אכן היה מודע לנושא השיווק, אך לא עשה שימוש מסיבי בתערוכות לצורך כך. מתוך כך, עיקר התערוכות במוסד היו פונקציונליות, ומטרתן הייתה לחנך את הדורות הבאים תוך התייחסות לתצוגות אסתטיות. תצוגה של תוצרי האוניברסיטה בתערוכות נעשו בעיקר בהקשרים אקדמיים ולצורך הצגת הידע המחקרי, ובמסגרת תערוכות חשובות ומשמעותיות.

בתקופה שלאחר מכן, עת האוניברסיטה הייתה פזורה ברחבי העיר, הפך המוסד מודע יותר לצורך בהתבססות בתודעה וביחסי הציבור על מנת לייצב את מעמדו, מה שהוביל לחיבור עמוק יותר לקהילה באמצעות תצוגות, תערוכות, ונוכחות באירועים לאומיים. עם הקמת הקמפוס בגבעת רם נפתחה תקופה חדשה, בה התערוכות הפכו בין היתר ככלי חזק ליחסי ציבור ולגיוס כספים ותורמים לטובת הפעילות האוניברסיטאית. החיבור לקהילה התחזק, והאוניברסיטה התפתחה, ובמקביל נוצר הצורך לייצר משנה סדורה בקשר לנושא יצירות האמנות בקמפוס, שכן לא תמיד האתיקה האמנותית כובדה. מתוך הצורך הזה נוצרה האוצרות האוניברסיטאית, והוגדר נוהל מתאים, מה שהפך את האוצרות לחלק רשמי ומוסדר בפעילות האוניברסיטה.

 

חלק א

עבודת הגמר מ' מור

שילובה אומנות באוניברסיטה העברית תמצית דברי החוקרת מ' מור

מדוע בחרה מור לקרוא לתהליך המתואר בעבודה מעשה האוצרות?

מהו העניין ההנעה לקבוע תערוכות/תצוגות של מוסד להשכלה גבוהה

ניתוח חללי תצוגה אופציונליים בבניין אשכול

חלק ב' – שיחזור הפרוגרמה

"על הקו - מטריאסטה לארץ ישראל 1940-1920"

נושא התערוכה

המסר שעומד בבסיס התערוכה

חלקי התערוכה

פריטים נבחרים

אופן הצגתה של התערוכה במרחב

הארץ המובטחת 1820 – 1939

נושא התערוכה

המסר שעומד בסיס התערוכה

חלקי התערוכה

פרטים נבחרים

אופן הצגתה במרחב של התערוכה

דמותה ומשמעותה של עבודת האוצרות בישראל 2018

חלק ג' – "תערוכות בחוץ" 

רשימת תמונות

ביבליוגרפיה

נספחים

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אומנות | היסטוריה | יהדות | מקרא | מחשבת ישראל
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
9398
היקף עמודים:
42
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.