סיפור בריאת העולם והאדם הם עבור רבים בחזקת "תעודת הזהות" של כתבי הקודש בכללותם, חרף חריגותם בנופן הספרותי של הדתות האברהמיות (היהדות, הנצרות והאיסלאם)(Skinner, 1910, iii). הם פותחים את הספרייה המקראית בניסיון ליצור תיאולוגיה וקוסמולוגיה מונותיאיסטית, מתוך חומרים מיתיים קדומים יותר אשר היו נפוצים במזרח הקרוב, ואשר הזיקה שלהם אל סיפורי המקרא הפכה מקובלת על רובם המוחלט של החוקרים הביקורתיים וכן על נתח משמעותי מקרב החוקרים המסורתיים.
העבודה כוללת:
מבוא
בראשית א'-ב' 4 – פתיחה אוניברסלית לסיפור פרטיקולארי
בראשית ב' 4-25 – כפילות, פירוט או השלמה?
סיכום
ביבליוגראפיה