העשייה הדתית בקרב נערים ונערות בימי הביניים

מזהה: 2062
מאמר חם

העשייה הדתית תפסה מקום מרכזי בחייהם של אנשים בימי הביניים ובראשית העת החדשה. שהם-שטיינר מתאר כיצד מקום מרכזי זה שתפסה הדת בימי הביניים השפיעה רבות על הנערות, ובמיוחד על הנערים- אשר נדרשו לעיסוק תמידי ומאסיבי בדת. שהם-שטיינר דן באחד האספקטים של עיסוק מאסיבי זה ומתאר את הקשר בין המרת דת לגיל ההתבגרות כאשר הוא מקשר את הרצון להמיר את הדת ואת הלבטים הדתיים הבאים לידי ביטוי בסיפוריהם של מומרים רבים ששינו את דתם בגיל ההתבגרות,  ככרוכים באי מימוש של היצר המיני הגואה האופייני לגיל זה, לקשיים, לאינטנסיביות וללבטים של המתבגרים (שהם-שטיינר, 2008, עמ' 20).

גם שחר אשר תרמה אוטוביוגרפיות מימי הביניים מתארת באוטוביוגרפיה של יהודי מומר בשם יהודה-הרמן, את העיסוק המאסיבי של בני הנעורים בדת, את הלבטים והקשיים הכרוכים בכך, שהובילו לעתים להמרת דת ולהתאבדות: "הפיכת לבי שלי נתונה היתה מראשיתה למתקפות חוזרות ונשנות קשות ביותר, לבגידות רבות של "האויב" העתיק, לייסורים קשים ולתנודות חוזרות ונשנות, והושגה בסופו של דבר בעמל רב" (שחר, 2003, עמ' 165). דברים אלה ממחישים את המקום החשוב שתפסה הדת בחייהם של נערים ונערות בימי הביינים, עד כי המרת דת, נטישת הדת לטובת דת אחרת נתפשה כשיגעון, כאשר מי שעוזב את דתו מוצג כמי שנשתבשה עליו דעתו (שהם-שטיינר, 2008, עמ' 25).

להלן אדון במקום שתפשו חיי הדת בדת היהודית , ובמיוחד כפי שבא לידי ביטוי בחייהם של אנשים צעירים- נערים ונערות בימי הביניים, ובהבדלים ביניהם, הן בארצות האסלאם והן בארצות אשכנז.

130.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
היסטוריה | יהדות | מקרא | מחשבת ישראל
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
2074
היקף עמודים:
7
מספר מקורות:
8
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.