מבוא: הצגת הנושא ה"תיאולוגיה הנאצית" ומהלך העבודה
התנועה הנאצית לא מזוהה עם אמונה באל ולכן המושג תיאולוגיה נראה כלא תואם לתפיסתה. בכל זאת אבקש להראות כי רעיונות תאולוגיים עומדים בסיס העמדה הנאצית. על מנת לחתור לשורשי הנאציזם כדת, יש להבהיר את השורשים מהם יונקת תפיסתם התיאולוגית וזו אכן יונקת מגורמים רבים ושונים: קתוליות, פרוטסטנטיות, ופגאניזם על גווניו השונים. אין ולא נמצאת תורה תיאולוגית אחת ויחידה ע"פ הנאציזם. למנהיגים ופוליטיקאים שונים בעת השלטון הנאצי היו דעות שונות, הם באו מזרמים תיאולוגיים שונים וכן חלקם השתמשו בנושא התיאולוגי באופן אופורטוניסטי לשם מילוי צרכיי מילוי מטרות והאג'נדות אותם רצו להשיג. חלקם אף פעלו מתוך מניע אנטי-תיאולוגי, במובן זה התיאולוגיה הפוליטית בנאציזם הינה חילונית- כלומר יש בה יחס אנלוגי לדת והיא משתמשת בעקרונות תיאולוגים, אבל היא לא דת ממשית, המאמינה באל כלשהו.
אקדים בתחילת העבודה ואראה את הכוונה בתיאולוגיה בקשר פוליטי כמו בנאציזם. במהלך העבודה אבקש להראות כי הנאציזם השתמש במבנה של תיאולוגיה פוליטית כדאי לתת אלטרנטיבה לדת כך שהתורה הנאצית תסחוף אחריה אנשים כמו תורה דתית. בנוסף השתמש הנאציזם בדיכוטומיה המיתית בין אל טוב לאיוב דמוני כדי לזהות את היהודי עם הדמוני ובכך להצדיק את השמדתו. הקשר בין נאציזם לתיאולוגיה הוביל לראיית היהודי כאיום קיומי וממשי, דבר אשר הוביל להתפתחות תמות גזעניות בשם דת שונה, עד כדי דינמיקה של רצח עם.
מבוא: הצגת הנושא ה"תיאולוגיה הנאצית" ומהלך העבודה
פרק ראשון: תיאולוגיה והשלטון הנאצי
פרק שני: רקע- סקירה של התיאולוגיה הנוצרית וביטויי השנאה הנאצית ליהודים
א. התפתחות התיאולוגיה הנוצרית כרקע לשנאת היהודי
ב. מחלוקות בדבר ההמשכיות התיאולוגית מהאנטישמיות המסורתית למודרנית
פרק שלישי: הגרומים שעיצבו את התיאולוגיה בנאציזם והאינצרקציה איתם
א. הכנסייה הקתוליות
ב. הכנסיות הפרוטסטנטיות
ג. המקורות האזוטריים של הנאציזם
פרק רביעי: התיאולוגיה הנאצית
סיכום
ביבליוגרפיה