טרנד עיצוב גבות במהלך המאה ה-20 עד היום

מזהה: 7507
מאמר חם

עבודה זו תעמיד לבחינה את אופנת עיצוב הגבות במהלך שנות ה-20 ועד היום, במטרה  ליצור דיון מעמיק ופורה סביב הטרנדים והתמורות שחלו במרוצת השנים. ברבות הפעמים אופנה מתקשרת לפרטי לבוש, אך ניתן לקשרה גם לאופנת גוף: איפור, קעקועים ותסרוקות או כל פריט שמעטר את גופנו ומתכתב עם צו האופנה (Rissman, 2015). בשונה מלבוש שמתאר את החומר או הבד במובן הטכני שלו, אופנה הינה הראי למה "נכון" ו"פופולרי" בזמן נתון, וככזו היא דינאמית ומשתנה תדיר. למעשה היא תולדה וביטוי של התפיסות והערכים החברתיים. במילים אחרות, אופנה היא הסמן החיצוני להבנה הפנימית של הפרט למה "נכון" או מה "לא נכון" חברתית (Venkatasamy, 2015).

טרנדים של גבות עגולות, ישרות, דקות, עבות או בלתי נראות היו נפוצים במרוצת השנים. חלקם היו שנויים במחלוקת ועוררו ביקורת שלילית, חלקם עוררו תמיהה כשם שהם לא אסתטיים, ואחרים יצרו סביבם קונצנזוס. אך כשם שתחום עיצוב הגבות נתפס כאופנה, הוא לא רק מהווה כלי שנועד לשדר לחברה את ההכרה וההבנה של הפרט למה "נכון", כי אם גם מהווה כלי להתבדלות, להתנגדות או לחתירה תחת הנורמות החברתיות. הרעיון שלכל אדם יש יכולת בחירה עצמאית מה ללבוש ומה לסגל ככלי לביטוי עצמי, הינו הנחת היסוד של חברה מודרנית, שמעצימה אידיאלים דמוקרטיים, חופש ביטוי וסיפוק אישי (DURHAM, 2008). שני הצרכים הקוטביים הללו – התבדלות והשתייכות, מזינים את קיומה של תופעה אופנתית זו, ומקבעים אותה כתופעה חברתית (Simmel, 1957).

130.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
היסטוריה | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
2118
היקף עמודים:
12
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.