עבודה זו תעמיד לבחינה את אופנת עיצוב הגבות במהלך שנות ה-20 ועד היום, במטרה ליצור דיון מעמיק ופורה סביב הטרנדים והתמורות שחלו במרוצת השנים. ברבות הפעמים אופנה מתקשרת לפרטי לבוש, אך ניתן לקשרה גם לאופנת גוף: איפור, קעקועים ותסרוקות או כל פריט שמעטר את גופנו ומתכתב עם צו האופנה (Rissman, 2015). בשונה מלבוש שמתאר את החומר או הבד במובן הטכני שלו, אופנה הינה הראי למה "נכון" ו"פופולרי" בזמן נתון, וככזו היא דינאמית ומשתנה תדיר. למעשה היא תולדה וביטוי של התפיסות והערכים החברתיים. במילים אחרות, אופנה היא הסמן החיצוני להבנה הפנימית של הפרט למה "נכון" או מה "לא נכון" חברתית (Venkatasamy, 2015).
טרנדים של גבות עגולות, ישרות, דקות, עבות או בלתי נראות היו נפוצים במרוצת השנים. חלקם היו שנויים במחלוקת ועוררו ביקורת שלילית, חלקם עוררו תמיהה כשם שהם לא אסתטיים, ואחרים יצרו סביבם קונצנזוס. אך כשם שתחום עיצוב הגבות נתפס כאופנה, הוא לא רק מהווה כלי שנועד לשדר לחברה את ההכרה וההבנה של הפרט למה "נכון", כי אם גם מהווה כלי להתבדלות, להתנגדות או לחתירה תחת הנורמות החברתיות. הרעיון שלכל אדם יש יכולת בחירה עצמאית מה ללבוש ומה לסגל ככלי לביטוי עצמי, הינו הנחת היסוד של חברה מודרנית, שמעצימה אידיאלים דמוקרטיים, חופש ביטוי וסיפוק אישי (DURHAM, 2008). שני הצרכים הקוטביים הללו – התבדלות והשתייכות, מזינים את קיומה של תופעה אופנתית זו, ומקבעים אותה כתופעה חברתית (Simmel, 1957).