רוברט וילסון נחשב לאחד מאמני האוונגרד המובילים של המאה ה-20, יצירותיו משלבות מגוון רחב של אומנויות ביניהם ריקוד, תנועה, תאורה, מוסיקה וטקסט. במהלך הקריירה המגוונת שלו זכה בעשרות פרסים ביניהם פרס על מצויינות ופרס על מפעל חיים והוא עובד בשיתופי פעולה עם אומנים ידועים רבים. אך הדרך להצלחה של וילסון הייתה רצופה בקשיים, בילדותו גדל בתחושת ניכור וזרות בקרב הקהילה והמשפחה השמרנית שבה חי ובתחילת הקריירה שלו זכה ללא מעט ביקורות צולבות, דחיה וסירוב מהקהילה האומנותית של ארה"ב.
תחת הגדרת המילה Acceptance במילון קיימברידג', מופיע המשפט הבא: "הסכמה כללית שמשהו מספק או נכון, או שמישהו צריך להיכלל בקבוצה." מושג ההתקבלות עובר כחוט השני לאורך חייו האישיים והמקצועיים של וילסון, תחושות חוסר השייכות והחריגות מלווים אותו עוד מהילדות בקהילה השמרנית של וייקו, טקסס וממשיכים עימו לאורך הקריירה האומנותית שלו והצורך בהתקבלות גורמת לו לצבור חובות כספיים רבים בתחילת דרכו כבמאי.
במהלך עבודה זו אסקור את ילדותו ותחילת הקריירה של וילסון כאומן, בהמשך אתייחס לשתי יצירות עיקריות - כל אחת מהן אירוע מכונן בפני עצמו - האחת הייתה הפריצה וההכרה הגדולה באירופה והשנייה זיכתה אותו בתשבחות בקרב מבקרי האומנות בארה"ב, לאחר מכן אציג את האופן בו התקבלו יצירות אלו באירופה ובארה"ב, האמוד אחר השוני בו הן התקבלו בקהלים השונים ואנסה להתחכות אחר הסיבות לפער בין ההתקבלות של יצרותיו באירופה, לבין ההתקבלות של יצירותיו בארה"ב, לבסוף אציג כיצד מושג ההתקבלות שזור לאורך חייו האישיים והמקצועיים.
מבוא
1. תחילת יצירתו של רוברט וילסון
1.1 ביוגרפיה
1.2 תחושת הזרות בילדותו ונעוריו (1941-1968)
2. יצירותיו של וילסון באירופה והתקבלותן
2.1 Deafman Glance (1971)
2.2 אמצעים אומנותיים ביצירה והתקבלותה
2.3 איינשטיין על החוף (1976)
2.4 אמצעים אומנותיים ביצירה והתקבלותה באירופה
3. התקבלות יצירותיו של וילסון בארה"ב
3.1 אינשטיין על החוף
3.2 מלחמת האזרחים 1979-198
4. מסקנות - השוני שבהתקבלות העבודות בקהלים של אירופה וארה"ב
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים