תקשורת המונים - מבחן בית

מזהה: 4312
מאמר חם

שאלה מס' 1:

בחרתי בכתבה מתוך אתר YNET, שהתפרסמה בתאריך 18/06/2018, פורסם במהדורת הבוקר

קישור לכתבה: https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5290144,00.html#autoplay

אודות הנאמר בכתבה: סוריה: ארה"ב תקפה, 38 נהרגו. ארה"ב: זה לא אנחנו

פרטים כללים על תוכן הכתבה:

הכתבה כוללת סרטון קצר של ההפגזה, ותמונה אחת נוספת, לרוב מצוטטים אנשי הכוחות הסורים ששהו במקום ההפגזה. באירוע יש הרוגים ופצועים, האירוע התרחש בסוריה.

בשאלה זו אבחן את הגורמים אשר השפיעו, לפי דעתי על כניסת הכתבה הזו לחדשות: מחקרים מצביעים על כך שישנם 12 קריטריונים שמגדירים את הסיכוי של אירוע להיכנס לחדשות,

מבחינה טכנית, פעולות של שמירת הסף שנכללות בכתבה שבחרתי:

 

שאלה 2:

 השפעותיה של הכתבה הזו יכולות להיות רחבות ביותר, מאחר והיא ידיעה ביטחונית המסקרת אירוע בטחוני שרלוונטי מאוד לישראל, ונעשה ע"י ארה"ב, כביכול, שהיא כאמור, "מדינה עילית".

חשוב להדגיש כי נושא סוריה בחודשים האחרונים הינו חלק מרכזי מסדר היום התקשורתי בישראל, ולכן ההשפעות של כתבה כזו יכולות להיות רבות:

התייחסות של פוליטיקאים לאירוע זה.

הצגה ויז'ואלית שנועדה להבליט את הידיעה – בכתבה יש סרטון שמתעד את רגע התקיפה ותמונה ממחישה – ההצגה הוי'זואלית מבליטה את הידיעה ולכן נבחרת.
הוספה ואיחוד של מידע מכל מיני גורמים – בכתבה מצוטטים אישים ביטוחניים של סוריה וכן אישים מארה"ב, דבר זה מעלה את ערך החדשה שיש לאירוע זה, וגם את האמינות שלו.
לוקליזציה –הכתבה עברה ריענון כך שתתאים לציבור בישראל.

מקום ההתרחשות – אחד הגורמים המשפיעים ביותר לדעתי שהביאו לפרסום הידיעה – ככל שמקום ההתרחשות קרוב יותר למדינה/עיר של קהל היעד כך הסיכויים שימשוך תשומת לב הקהל גבוהים יותר. במידה ולגורם המרחק יש גורם נוסף שהוא הקיף השליליות (הרוגים, פצועים) – הדבר מעצים את חשיבות הידיעה עוד יותר – בכתבה שבחרתי ישנם הרוגים רבים ופצועים, והאירוע התרחש בסוריה, שהיא מדינה הגובלת עם ישראל .

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
תקשורת
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
1722
היקף עמודים:
6
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.