1. בחרו כתבה חדשותית, נתחו את הכתבה - מה עשויות להיות השפעותיה? הסבירו את ההשפעות האפשרויות והרחיבו לגבי שתי השפעות עיקריות.
כדי לשער את השפעותיה של כתבה מסוימת על הקהל יש להתחשב בגישות שונות שהתפתחו במהלך השנים לגבי השפעותיה של התקשורת. במחצית הראשונה של המאה העשרים היה נהוג לייחס לתקשורת כוח עצום, חד-סטרי ואף "תת-עורי". הרדיו סימן את חדירתו לראשונה של המרכז הכלכלי והפוליטי אל הבית הפרטי, התפתחות שהציתה את דמיונם של תיאורטיקנים שונים. הללו, בהשראת ההבטחות (והאיומים) מרחיקי הלכת של מאלפי העכברושים הביהיוויוריסטיים, חזו עתיד קרוב שבו ההמון האנושי יהיה מהונדס מן המרכז, נבואה שהחלה להתאמת לכאורה עם עליית משטרים "טוטאליטריים" בגרמניה וברוסיה.
2. בחרו אתגר אחד עמו מתמודד התקשורת הישראלית עפ"י שני השיעורים המוקלטים האחרונים והקריאה לשיעורים אלו. תארו את האתגר והסבירו מה הבעיה או הקושי עמה מתמודדת התקשורת בישראל. האם להערכתכם הבעיה תחריף או אולי תצמצם בעתיד? הסבירו ונמקו.
בתור מדינה קטנה, ישראל מתאפיינת בנטייה גדולה מן הרגיל לעבר ריכוזיות, בין השאר בשוק התקשורת. בשוק זה, בעלויות צולבות הן דבר שכיח, כלומר גופי תקשורת שונים נוטים ליפול לאותן הידיים, כך שבעלי אינטרסים מעטים יחסית מחזיקים בכוח רב להשפיע על הציבור. נוצר מצב שבו שומרי סף מעטים מסוגלים להפעיל צנזורה כלכלית אפקטיבית על הדיון הציבורי, ולהדחיק סוגיות המאיימות על רווחיהם. הדבר מציב מגבלה משמעותית על כוחה של התקשורת הישראלית לבטא בחופשיות מגוון רחב של דעות ואפשרויות, או לפעול באופן אחראי ואתי בחברה הישראלית מרובת האתגרים.