תיאוריות תקשורתיות - תיאוריית המסגור

מזהה: 2498

תיאוריית המסגור

מסגור בתקשורת הינה דרך באמצעותה אמצעי התקשורת ההמוניים מעצבים בעיות ציבוריות עבור הקהל, בצורה זו הקהל מבין ומעריך את הסוגיות המוצגות בפניו. המסגור מנחה את הקהל כיצד להגיב על התכנים הרצויים המוצגים באמצעי התקשורת. המידע המועבר לציבור לעולם לא יהיה ניטרלי. התקשורת מכוונת את הקהל לראות את המצב הקיים מנקודת מבט מסוימת. המסגור אף יכול לקבוע את האופן שבו אזרחים יחליטו על עמדותיהן הפוליטיות (Gitlin, 1980).

בעוד המדיה החברתית עולה, כך הטלוויזיה והעיתונות הפכה לפחות רלוונטית, אולם זה בהחלט לא אומר כי ישנה פחות שליטה תקשורתית או כוח בפעילות העולה. הכוח במדיית התקשורת לעולם לא עבר לרשות הציבור או לשליטת הציבור, במקום זאת הכוח עבר חלקית למנגנונים טכנולוגיים המבוצעים על ידי אלגוריתמים המופעלים על ידי חברות מדיה גדולות (פייסבוק, טוויטר, גוגל). באמצעות עיצוב טכנולוגי מסוג זה, מדיה חברתית יכולה לשפר את האופי המונחה החדש של תקשורת פעילה ולהעביר את המיקוד מנושא אחד למשנהוא. הפלטפורמות החברתיות החדשות מגדילות את האמצעים התקשורתיים לעיצוב המוני, מגדילות הטווח הויראלי של הפצת תוכן ויכולה לייצור קהילה תומכות ומתנגדות לנושאים הרלוונטים. הרחבת אמצעי התקשורת הקיימים מאפשרת שליטה נוספת בעיצוב בעיות ציבוריות עבור הקהל ותגובותיהםPoell, & Van Dijck, 2015)).

אסכולת סדר היום

"תיאוריית סדר היום: אמצעי התקשורת ההמוניים מתפקדים כ"קובעי הסדר" של החברה. כפרפראזה על המוטו, אפשר ש"העיתונות אינה מצליחה כל הזמן להכתיב למנהיגים את המה ואת האיך להכריע, אך היא מצליחה כן להכתיב על מה להכריע" (כספי, 1981).

180.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
תקשורת
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
2870
היקף עמודים:
11
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.