חלק א׳: פרשנות של יצירה אינטרנטית
כדי לענות על חלק הראשון של עבודת סיכום זו, בחרתי בתופעה הבינלאומית אשר נמשכה במשך מספר שנים, ועדיין נחשבת פופולארית, בדמות פרצופו הבוכה של שחקן הכדורסל לשעבר ובעל קבוצת ה-NBA ׳שארלוט הורנטס׳ כיום, מייקל ג׳ורדן (דוגמא ראשונה בנספח א1). הסיבה שבחרתי בתופעה זו היא כי לטעמי, תופעת ׳מייקל הבוכה׳ (כפי שתיקרא מעתה), לא רק מתארת היטב את האופן שהשיח מתגלם באוריינות החדשה כפי שזו מוסיפה להתפתח במרחב הווירטואלי, אלא גם מכיוון שהוא מגלם צומת יוצאת דופן של שיח, העוסק ברגשות ,בגילנות, ובמקרה יוצא דופן שדווקא אירוע ׳טוב׳ הופך לכדי תופעה ברשת המבטאת לרוב לעג וצחוק (Gal, 2018).
יסוד תופעה זו, הינו בטקס בחירתו של השחקן ל-׳היכל התהילה׳, הכבוד הגדול ביותר השמור לאלו העוסקים בענף (הכדורסל האמריקאי), כאשר בטקס זה, בימים כתיקונם, הזוכים נוהגים לפרוץ בנאום רגשני המסכם את הקריירה שלהם ומודה לכל אלו שסייעו להם בדרך. במקרה של ג׳ורדן, פניו הבוכות הובילו לסנסציה ולשימוש בתמונה זו כדי ליצור שלל של גרסאות שונות, אשר מרביתן, כפי שיוצג במסגרת חלק זה של העבודה, מתאר מנעד רחב של רגשות, אשר בכך מתבטא כוחו של מם זה, המצליח להביע תסכול, כאב, עצבות, כישלון ואף חוסר אונים (Grundlingh, 2018). על כן, בעוד שמם זה החל כחלק בלתי אינטגראלי מתרבות ושיח הספורט בתחילה, גלש לחייהם של גולשים ברחבי העולם, שחלקם אף לא שמע על השחקן, ולא מכיר אותו כלל על בסיס פועלו.