קהילות אורבניות ברשת החברתית: "גדרה משנה כיוון" כמקרה בוחן

מזהה: 3820
מאמר חם

 

המונח 'קהילה' הינו מונח מסועף אשר מעיד על קשר בין חברי קבוצה מסוימת אשר יכול להיות מבוסס על שלל מאפייני הפרט. קהילה היא נקודת המפגש בין הפרט למערכת החברתית אליה הוא משתייך. ההגדרה השכיחה ביותר לקהילה מתייחסת לנקודת חיבור פיזית בחיי היום-יום של הפרט עם קבוצת אנשים החיים עמו ואיתם הוא מנהל יחסי גומלין. עם זאת, חברי קהילה יכולים להתחבר מתוך מאפיינים שאינם תלויים במיקום. יש לתת את הדעת לכך שחברי הקהילה מחוברים זה לזה על ידי אידיאולוגיה משותפת ותחושת שייכות לאותה קבוצה, אשר בונות יחדיו את המבנה החברתי אליו הפרט מרגיש שייך (Talo, Mannarini & Rochira, 2014). תחושת הביטחון בקהילה מושפעת במידה רבה ממדים כמו יציבות ופתיחות בין חברי הקהילה. כאשר הפרט מרגיש עצמו שייך למבנה חברתי מסוים, הוא חש כי באפשרותו לקדם את המטרות המשותפות שלו ושל חברי קהילתו על ידי גיבושם לקבוצה אקטיבית בעלת זווית ראייה קולקטיביסטית (בן יוסף, 2010).

קהילה אורבנית הינה קהילה המבוססת על מיקומם הפיזי של חברי הקבוצה, כאשר הם מרוכזים תחת רשות מועצה המובילה אותה לאחידות הקבוצה. בניית קהילה חברתית תאפשר למעשה לחברי הקבוצה להתמודד עם אתגרים כלכליים וסביבתיים במקום מגוריה. המטרה העיקרית של קבוצה זו הינה להביא את חברי הקבוצה לכדי איכות חיים גבוהה ככל הניתן עבורם (Hepp, Simon, Sowinska, 2018). מושא ההזדהות והחיבור של קבוצות על בסיס גיאוגרפי הינו רווחת חברי הקבוצה הפועלים יחדיו לטובת הקהילה כולה. 

 

1.         מבוא. 

1.1        שאלת ונושא המחקר. 

1.2        מתודולוגיה. 

1.2.1          משתתפי המחקר. 

1.2.2          כלי המחקר. 

1.2.3          שדה המחקר. 

1.2.4          הליך המחקר. 

1.2.5          ניתוח הממצאים. 

2.     סקירה ספרותית. 

2.1        קהילות אורבניות. 

2.1.1          מהי קהילה?. 

2.1.2          קהילה אורבנית. 

2.1.3          התארגנות קהילתית. 

2.2        התושבים והמועצה. 

2.2.1          הפרט בקהילה. 

2.2.2          הקשר בין הפרט למועצה. 

2.3        קהילות אורבניות ברשת. 

3.     ממצאים. 

3.1        מעורבות אזרחית בעיר. 

3.2        עמדות על קבוצת ה-פייסבוק ׳גדרה משנה כיוון׳ 

3.3        אופי הפעילות ב-פייסבוק. 

3.4        קשר בין פרט לקהילה. 

4.     דיון וסיכום. 

4.1        פוליטיקה וחינוך. 

4.2        משיכתו של הפרט בכלים מקוונים. 

4.3        סיכום, מגבלות והמלצות להמשך. 

נספחים. 

נספח א׳: שאלון המחקר. 

נספח ב׳: הראיונות. 

ביבליוגרפיה. 

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
אינטרנט | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
13545
היקף עמודים:
39
מספר מקורות:
20
נספח ראיונות:
יש
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.