ניתוח שפת הגוף כחלק ממיתוג נשיא בעת משבר: ביידן מול פוטין

מזהה: 7790

מבוא

מקרה הבוחן אותו אנתח הוא נאומי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן בסוף פברואר, תחילת מרץ 2022 - נאומים שנשאו על רקע מלחמת רוסיה-אוקראינה. שאלת המחקר: כיצד משפיעה הפרשנות התקשורתית של שפת הגוף של מנהיגי רוסיה וארה"ב על המיתוג הציבורי שלהם כמנהיגי מעצמות?

בחרתי במקרים אלה משום שהם רלוונטיים לימינו (חושפים את התהליכים שמאחורי הקלעים של המלחמה), וניתוח הפרשנות, שמייחסים פוליטיקאים וחוקרים לשפת הגוף של הנשיאים, חשובה להבנת האינטרסים שלהם בבואם למתג את אופי מנהיגות הנשיא בעת משבר.

רקע תאורטי

העבודה תעסוק בתקשורת פוליטית. בשתי זירות אלה: תקשורת ופוליטיקה, חל שינוי מהותי בשנים האחרונות ומכאן חל שינוי גם בסימביוזה ביניהם: דמות העיתונאי נשחקה: העיתונאי הפסיק להיות הצינור המרכזי / יחיד להעברת המידע ועל רקע הפוליטיזציה של מערכות התקשורת, הפך לדמות לא אמינה, שלילית ושולית במערכת הציבורית. במקביל, צמחה דמות הטל-פוליטיקאי על רקע עיתוי המזמן מנהיגים פופוליסטיים ויכולתו להשתמש במדיה החדשים (גלילי-צוקר, 2008).

מקלוהן (1995) טוען שהמדיום הוא המסר, במובן זה שהטכנולוגיה התקשורתית מעבירה מידע חדש, שמכניס אמת מידה חדשה לחיינו ומשנה בכך את הדרך בה בני אדם מעצבים את היחסים ביניהם ומתנהלים. הטכנולוגיה הממוחשבת שהיא אינטגרלית וביזורית, מסוגלת לשנות באופן רדיקלי את הדרך שבה התוכן מועבר ומתפרש ורק כאשר משתמשים בטכנולוגיה החדשה מצליחים להבין את טיבם של אמצעי התקשורת החדשים.

220.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מדעי המדינה ויחבל | תקשורת
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
3527
היקף עמודים:
10
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.