מחקר בנושא תכניות המציאות

מזהה: 2630
מאמר חם

תכניות המציאות הן חלק בלתי נפרד מחיינו כיום. מדובר בסוגה טלוויזיונית שאיננה מתוסרטת כלל, לכאורה. ז'אנר אשר מתעד כאמור אירועים מציאותיים וכולל משתתפים שאינם שחקנים, אשר מופיעים כעצמם. שורשי הז'אנר למעשה החלו בתכניות התעודה. גרעין תכניות המציאות החל לפרוח לאורך שנות השבעים, אך תפס תאוצה ממשית בשנות התשעים; עיצב את פני הז'אנר אל מה שהוא כעת. לתכניות ישנם מאפיינים קבועים: הן יכללו צוות מקצועי, לצד ניפויים המתקיימים מפרק לפרק, עד להכתרת המנצח. בעבודה זו, אדון באספקטים שונים הנוגעים בתכניות הללו: תכניות אשר זוכות להצלחה רבה בישראל ובעולם כולו. לכאורה, התכניות מבקשות להציג את האמת כפי שהיא; אך בפועל, על פני השטח המצב איננו כזה. תכניות המציאות מכילות מספר משתתפים אנונימיים, אשר נבחרו מתוך רשימה ארוכה. מבוססות על תחרויות שונות, כשבסופן מוענק למנצח פרס כלשהו: כסף, מכונית, דירה ועוד.

המחקר אותו אציע בעבודה זו, יעסוק בתכליתן של התוכניות הללו ככלל, ובשאלת התרחשות 'מאחורי הקלעים' בפרט. אבחן לאורך העבודה מספר נקודות מרכזיות אשר לרוב מוסתרות מאיתנו, קהל הצופים; נקודות שלעיתים גם אינן מגיעות אל המשתתפים שלעצמם. כפי שאבאר בהמשך, באמצעות מאמרים ודוגמאות שונות, קיימים מספר גורמים שיוצרי תכניות המציאות מעוותים ומקצינים, ללא ידיעתנו. זאת, כדי שיוכלו ליצור עבורנו את החשק והרצון לצפות בתוכניות. מטרה זו, כפי שאסביר, משרתת מניעים מסוימים, במכונה משומנת היטב.

הפרק הראשון בעבודה זו, יעסוק בסוגת תכניות המציאות שלעצמה לצד סודות ההצלחה המלווים את התכניות הללו. אענה על שאלה מהותית: מה למעשה מביא אותנו, כקהל, לצפות בתכניות המציאות, מרצוננו החופשי.

הפרק השני יעסוק בביטוי "כוכב מושפל". אציג את הקשר שבין ממד ההשפלה בתכניות המציאות לבין הנאת הצופים, קשר הדוק וסבוך למדי.

הפרק השלישי בעבודה זו, יציג את מושג הסקופופיליה ומשמעותיו. אבחן את הקשר הישיר בינו ובין תכניות המציאות. תכניות שעיקר הצפייה בהן נוצר מאספקט של עונג, המופק מלהיות אובייקט להסתכלות, לצד הצורך הבלתי נלאה במציצנות, הכרוך הז'אנר שלעצמו.

 

מבוא

סוגת תכניות המציאות וסוד קסמן
ממד ההשפלה בתכניות המציאות
מושג הסקופופיליה והקשרו אל תכניות המציאות

סיכום

רשימת מקורות

290.00 ₪
סוג עבודה:
פרה סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
תקשורת
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
4612
היקף עמודים:
17
מספר מקורות:
13
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.