בשנים האחרונות השוק החרדי עובר "מודרניזציה" ביחס לפרסומות. למרות שהחרדים מסתמכים לרוב על המילה הכתובה, יותר ויותר פרסומות עוברות לשדה האינטרנטי ומתפרסמות באתרים ייעודיים לאוכלוסייה זו. בנוסף, ניתן לראות גם פרסומות בעיתונות המיוחסת למגזר זה והן בשלטי חוצות ליד ערים ומושבים דתיים (כגון בני ברק, בית שמש ועוד).
שאלת המחקר אשר תיבחן בעבודה זו הינה: מהם הערכים הבאים לידי ביטוי בפרסומות המיועדות למגזר החרדי?
מטרת עבודה זו היא לנתח את הפרסומות למגזר החרדי ובחינה במאפיינים הספציפיים אשר עולים מהפרסום למגזר זה.
בחלק הראשון של העבודה, אערוך סקירה של מאמרים על פי תתי נושאים. הנושאים שייבחנו הינם: התקשורת כתרבות. בפרק הראשון אציג את שורשי הגישה, הגדרתה ומרכיביה וכן את היחס של הגישה לתרבות. זאת ועוד, אבחן את יחס הגישה לתרבות הפופולארית ומהו מקומה בתרבות הכוללת. היבט נוסף חשוב שאעלה על הכתב הוא ההגמוניה, מהי, מהן התפיסות לגביה בתרבות וכיצד היא משפיעה על צריכת הקהל על פי מחקריהם של פיסק והול. אידיאולוגיה הוא צד נוסף אשר אבחן בעבודתי ואת הקשר בין האידיאולוגיה לקשר בין תרבות פופולארית להגמוניה. בפרק השני, אסקור את החברה החרדית מכמה היבטים: ראשית, אציג את התפתחות החברה החרדית כבר מראשיתה ואת מאפייניה. מבחינה כלכלית – מהו מעמדתם הכלכלי ומיצובם בשוק העבודה הישראלי. מבחינה חברתית – מהי מידת ההיבדלות שלהם וכיצד זה משפיע על תפקודם בחברה והאם לאורך השנים ניתן לראות תמורות בחברה החרדית והשתלבות רחבה שלהם יותר בחברה החילונית, בכלכלה ובהשכלה.
מבוא
פרק א - התקשורת כתרבות:
פרק ב - החרדים:
פרק ג - החרדים בתקשורת:
פרק ד - שאלת ושיטת המחקר:
סוג המחקר:
שיטת הניתוח:
הפרסומות שנבחרו:
פרק ה - ניתוח הפרסומות:
פרק ו - דיון:
סיכום:.
ביבליוגרפיה: