כיצד מוצגת המשפחה במדיה הישראלית, ובפרסומות טלוויזיה ישראליות מהשנים האחרונות, בפרט?

מזהה: 2274
מאמר חם

סיכום 3 מאמרים:

1.  למיש, ד'. (2011). הבנים על הבנות: מיפוי מגדר ומשפחה של תכניות טלוויזיה לילדים בישראל, גיליון 6, עמ' 88-61,  מגמות. 

מאמר זה עוסק במיפוי דימוי המגדר והמשפחה במדיה, בהתבסס על מדגם של תכניות טלוויזיה לילדים, המשודרות הן בכבלים והן בלוויין,  במדינת ישראל.  מאמר זה יונק משתי גישות, מחד גיסא הגישה הפונקציונליסטית, הגורסת כי תכניות הטלוויזיה הם חלק מהתקשורת הכוללת, ולכן מהווה מוסד חברתי,  והגישה השנייה היא גישת הקונפליקט , אשר במסגרתה נטען כי בנים נוכחים יותר מאשר בנות בתכניות טלוויזיה, עובדה העצימה ומשמרת את מעמד הגברים בחרה כדומיננטי, ומנגד אין הצגה של המאבק הנשי על מקומן בחברה, והשינויים שחלו בחברה ביחס לנשים, מאידך גיסא. 

 

2. גפן קושילביץ, ש'. (2013). אבות ממאדים אימהות מנוגה: משמעות ייצוג המשפחה בתקשורת בעיני הורים, גיליון דצמבר מס' 2, עמ' 18-2, מגדר

מאמר זה עוסק בבחינת מקומה של התקשורת כסוכן חברות מהותי בתוך המשפחה, בעבור ההורים.  המחקר עוסק באופני הצריכה והפרשנות אותם מספקים הורים בעבור תכנים משפחתיים בטלוויזיה, תוך כדי התעמקות בחשיבותם של הן המגדר והן המבנה המשפחתי.  ממצאי המחקר עולה כי הטלוויזיה מהווה מרכיב משמעותי בחייהם של ההורים וזאת במטרה למילוי צרכים הן משפחתיים והן אישיים, אך ישנם שינויים מבחינת התכנים הנצפים בטלוויזיה בין אימהות לבין אבות.  

 

3. לירן אלפר, ד', צרפתי, א' (2012). זאת המשפחה שלי: ייצוגי משפחה וילדות בפרסומת טלוויזיה בישראל. הכנס השנתי של האגודה הסוציולוגית הישראלית, .12 2.12, ירושלים

לירן אלפר וצרפתי טוענים במאמר זה, אשר מתבסס על הרצאה שנערכה בכנס השנתי של האגודה לסוציולוגיה ישראלית בתאריך 2.12.2012,  כי בפרסומות בישראל ישנה מגמה להבליט את המבנה המשפחתי הקלאסי, המסורתי לכאורה של המשפחה המסורתית, תוך כדי שימור התפקידים המגדריים המסורתיים, וזאת ללא ציון או לחילופין העדר של משפחות אחרות או אלטרנטיביות למשפחה המסורתית, כגון משפחות חד הוריות, משפחות דו מיניות וכדומה.  לירן אלפר וצרפתי טוענים כי בשנים האחרונה ישנה עלייה ברורה בהשתתפותם של ילדים בפרסומות, וכי במסגרת פרסומת אלה, בנים מופיעים פי שתיים יותר מאשר בנות (מחזקים את טענתה של למיש המוצגת במאמר הראשון).  עוד נמצא כי בניגוד למשפחה הישראלית החמה לכאורה, הרי שהמגע הפיזי הוא מינורי, בין ילדים לבין ילדי, ובין ילדים לבין ההורים. 

90.00 ₪
סוג עבודה:
סיכום מאמר
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי | שיווק ופרסום | תקשורת
שנת הגשה:
2016
מספר מילים:
1404
היקף עמודים:
5
מספר מקורות:
3
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.