כיצד השימוש במדיה חברתית משפיע על גיוס תומכים ועל השגת מטרותיהם של ארגוני טרור?

מזהה: 2534

נושא העבודה: כנופיות טרור ושימוש במדיה חברתית
שאלת המחקר: כיצד השימוש במדיה חברתית משפיע על גיוס תומכים ועל השגת מטרותיהם של ארגוני טרור?
טענות מרכזיות:

כ-90% מפעילות ארגוני הטרור באינטרנט היום נעשית באמצעות הרשתות החברתיות.
פיגועי טרור ע"י כנופיות כגון דעאש החלו להופיע בזירה הבינלאומית בערים באירופה בשנים האחרונות שגרמו לסערה תקשורתית עולמית. השימוש במדיה החברתית היווה כלי חזק בהעברת המידע בין הטרוריסטים וכן בגיוס התומכים במדינות שבהם התבצעו הפיגועים.
טקטיקת הטרור מושפעת מהבידוד שהמדיה החברתית מייצגת, ומאפשרת לארגוני הטרור לגשת לאזרחים בודדים ולשכנע אותם בצורה ממוקדת וספציפית אליהם לפעול באופן יחידני להשגת מטרות הארגון. דוגמא לכך היא אירועי התקיפות בישראל בשנת 2015 ע"י תוקפים שפעלו לבדם וביצעו דקירות באזרחים.
ישנו קושי באומדן היקף השפעת התופעה של גיוס תומכים לארגוני טרור דרך רשתות חברתיות ולכן מחקר בנושא הוא משמעותי.
המדיה החברתית מאפשרת מעבר מידע וחדשות מהיר בין האנשים, ולכן גם כל אירוע טרור מקבל משמעות רחבה ואישית יותר. הדבר משפיע על ארגוני הטרור בכך שהם יכולים להשיג מטרותיהם בקלות רבה יותר ועם מספר קורבנות קטן יותר.

35.00 ₪
סוג עבודה:
הצעת מחקר
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מדעי המדינה ויחבל | תקשורת
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
555
היקף עמודים:
2
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.