במדינת שסועה ומורכבת כמו ישראל, המציאות הישראלית, בטח זו אשר מוגדרת בין היהודים והערבים במדינה, מסוגלת לקבל תרגום מורכב ומרתק בדרך שבה היא מקבלת ביטוי בחדשות, ועל אחת כמה וכמה בדרך שהיא מקבלת ביטוי בדרך שהורים וילדים תופסים חדשות כמוצר צריכה בעל חשיבות לילדים, אם בכלל (Lemish & Pick-Alony, 2013). חיבור קצר זה אשר יוצג בעמודים הבאים יתבסס על שתי מקורות מידע עיקריים. מקור מידע ראשון אשר כולל שישה שאלונים אשר בוחנים תפיסת הורים בנוגע לחשיבות מדיית החדשות בכלל ומדיית החדשות בקרב ילדיהם בפרט (יובאו במלואם בנספחים). מקור זה יספק לנו הצצה כיצד הורים, מרקע ערבי דתי או מסורתי רואים את המעורבות של ילדיהם בנעשה במדינה והתעניינותם בחדשות אשר מגיעות ממקורות שונים.
מקור מידע שני בו נשתמש בהרחבה יאפשר לנו לקיים סוג של סקירה ספרותית משולבת אשר תבחן מספר מקורות אשר בחנו את הסוגיה המורכבת של צפיית ילדים בחדשות, על האספקטים החיוביים והפחות חיוביים שלה מצד אחד כוללני, ואת הדרך שבה בישראל, אשר כאמור מאפשרת לתת זווית הצצה ייחודית על הסוגיה לאור מרכיביה הייחודים כמדינה בעלת סכסוך מרכזי ומתמשך אשר יוצר אווירה פוליטית ולעיתים ואולי לעיתים קרובות אף אקלים מלחמתי מתיש ומתמשך, מצד פרטני יותר בהקשר של מדינת ישראל.
החיבור יתחיל לכן עם התמקדות בפער בין התעניינות של האימהות בחדשות לעומת החשיבות שאליה מייחסות אלו לצפייה של ילדיהם.
1. צפיית ילדים בחדשות - פתיחה.
1.1 הורים כמחנכים לאזרחות טובה.
1.2 ילדים כצרכני תוכן חדשותי
1.3 הזווית הישראלית-ערבית.
2 סיכום..
3 מקורות.
4. נספחים – שאלוני החיבור.