יכולתן של קבוצות תמיכה ברשת ה-'פייסבוק' להוות תחליף לקבוצות התמיכה המסורתיות

מזהה: 3810
מאמר חם

תרגיל מתודולוגי 1 - איסוף נתונים ממקרה בוחן נבחר וניתוחם

 

חלק ראשון – שדה ושאלת המחקר: הרשת החברתית (קרי, שדה המחקר), ובראשה הרשת החברתית של 'פייסבוק', מהווה סוג של מהפכה אשר גודלה וחשיבותה אינו נופל מזה של המצאת האינטרנט עצמו. הרשת החברתית ייצרה מציאות שבה האדם מסוגל לנהל חיים 'ווירטואליים' בעלי זהות, לעיתים נפרדת מזו הבלתי מקוונת שלו, ולהכיר אנשים, להחליף פריטי מידע ובעיקר ליצור אינטראקציה ללא התחשבות בסוגיות אלמנטריות כמו מרחב, זמן ומיקום. כך, בשנים האחרונות החלו להשתמש באופן גובר ברשתות החברתיות ובכלים הטכנולוגיים בכלל כדי ליצור קבוצות תמיכה אשר מטרתן לשמש אנשים אשר צריכים מצד אחד תמיכה, ומצד שני מידע. במסגרת תרגיל זה, אבקש לבחון את התרומה של קבוצת תמיכה אחת של הורים ברשת האינטרנט, המובילה לקבוצות תמיכה אלה להתרבות בשדה הדיגיטאלי ולכלול קבוצות אחריות ענקיות. קבוצה אחת כזו, העונה לשם "אימהות ברוכות ילדים" כוללת כמות קטנה יחסית, בדמות של 4,200 משתתפים, ומטרתה לתמוך באימהות בלבד (גברים לא מורשים ולא יתקבלו על ידי מנהלות הקבוצה), ובעיקר לאפשר במה לשיתוף. לאור הנחיות והערות המרצה, שאלת המחקר השתנה מעט וכעת היא 'מהן הפונקציות וכיצד תורמים האספקטים החברתיים לקבוצות תמיכה כמו "אימהות ברוכות ילדים" לאותן אימהות שחברות בקבוצה עצמה. מטרת שאלה זו היא לבחון למעשה את קבוצות התמיכה החדשות, ולהבין את הדרך שבה השתנתה למעשה הצורה שבה אנשים בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות חווים קבלת תמיכה ופונים לפלטפורמות חדשות כדי לקבלה. 

150.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אינטרנט | תקשורת
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
2410
היקף עמודים:
7
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.