נושא המחקר ומקרה הבוחן: הרשת החברתית, ובראשה הרשת החברתית של ה-'פייסבוק', מהווה סוג של מהפכה אשר גודלה וחשיבותה אינו נופל מזה של המצאת האינטרנט עצמו. הרשת החברתית ייצרה מציאות שבה האדם מסוגל לנהל חיים 'ווירטואליים' בעלי זהות, לעיתים נפרדת מזו הבלתי מקוונת שלו, ולהכיר אנשים, להחליף פריטי מידע ובעיקר ליצור אינטראקציה ללא התחשבות בסוגיות אלמנטריות כמו מרחב, זמן ומיקום. כך, בני אדם מתקשרים זה עם זה כאשר יבשות מפרידות בניהם, ומייצרים שיתופי פעולה פורים וקשרים בעלי משמעות. יותר מכך, בעוד שהרשת החברתית עדיין נחשבת לתופעה מתפתחת אשר משתנה ללא הרף, כבר עתה ניתן להבחין בדרך שבה היא מסוגלת ליצור שיתופי פעולה גדולים (כמו למשל, הייחוס הניתן לרשת ה-'פייסבוק' לאביב הערבי במצרים, ולשימוש הקריטי בו ליצירת המהפכה) מצד אחד, וקהילות המתאגדות סביב רעיון מסוים, מצד שני.
כך, בשנים האחרונות החלו להשתמש באופן גובר ברשתות החברתיות ובכלים הטכנולוגיים בכלל כדי ליצור קבוצות תמיכה אשר מטרתן לשמש אנשים אשר צריכים מצד אחד תמיכה, ומצד שני מידע. בניגוד לקבוצות התמיכה המסורתיות, הכוללות מספר מצומצם מאד (ופעמים רבות גם אנונימי) של אנשים, קבוצות התמיכה (מוצלחות) באינטרנט כוללות מאות ולעיתים קרובות גם אלפי אנשים. בישראל, קבוצות אלו בעיקר ידועות בתמיכתן בנשים, כאשר קיימות קבוצות תמיכה פמיניסטיות רבות שמטרתן להביא לדיון נושאים אקטואליים על סדר היום, או לחלופין, קבוצות 'שקטות' יותר אשר מטרתן הוא להכיל וליצור קהילה אוהדת ותומכת בנשים אחרות.