אסכולת תקשורת כתרבות, הינה תחום לימודים, אשר מבקש להבין את המשמעויות של טקסטים פופולאריים על האופן שבו הקהל מגיב לטקסטים אלו, ובוחר לצרוך אותם. על האופן שבו טקסטים נוצרים, ומייצגים ומבטאים מנגנון של הגמוניה ושעתוק של ערכים. ולבסוף, בתור מה שיכול להיחשב בתור התרומה המשמעותית ביותר של אסכולת תקשורת כתרבות, על האופן שבו טקסטים מהווים ייצוגים של המציאות החברתית, מצד אחד, והאופן שאלו מתעצבים לאורך הזמן, ומסמלים שינויים חברתיים ותרבותיים (אילוז, 1998). חברה בהגדרתה, הינה אוסף של נורמות, ערכים ומסורות, אשר עוברים דיון מתמשך בין חברי הקהילה, אשר באופן מפורש וסמוי מעצבים מחדש ערכים אלו (וסטרגארד ושרודר, 1985).
דוגמא אחת חשובה שבה אסכולת תקשורת כתרבות בוחנת כייצוג וכשינוי חברתי, הוא היחס של החברה לקהילה הגאה, אשר ידועה בשמה בתור קהילת הלהט״בק+ (לסביות, הומואים, טרנסקסואלים, ביסקסואליים וקוויריים). הקהילה הגאה, חווה מאבק מתמשך וגלוי זה כבר עשרות שנים, אשר ניתן לסכמו בקצרה, כמאבק משפטי, לקבלת זכויות, ומאבק חברתי, לקבלת לגיטימציה ציבורית לנוכחותם במרחב הציבורי, כאנשים שווים לכל דבר ועניין (קמה ופירסט, 2015).
ניתן לומר, כי בארץ, ובעולם, הקהילה הגאה הולכת וחודרת לתוך טקסטים פופולאריים הנמצאים בזרם המרכזי, אשר הולכת ומתעצמת בעשורים האחרונים (Harlap, 2017).
א. מבוא
ב. רקע תיאורטי
ג. שאלת המחקר
ד. שיטת המחקר
ה. שדה המחקר – הפרסומות המנותחות
ו. מהות הבחירה והמכנה המשותף
ז. ניתוח הפרסומות
ח. דיון
ט. מקורות
נספחים - קישורים לפרסומות המנותחות