ייצוגים של דמות איש הרפואה הערבי בתקשורת הישראלית והערבית בישראל

מזהה: 6354
מאמר חם

חופש הביטוי והעיתונות הוא מאושיית המשטר הדמוקרטי ומדד לחוסנה של כל חברה חופשית. עקרונות מרכזיים כגון ייצוג רחב של דעות ועמדות, זכות הציבור לקבלת מידע אמין וביקורת על מעשי השלטון, יכולים למצוא עצמם בעימות עם מאפייני הזהות הלאומית של הרוב ועם תפיסת הביטחון של המדינה (אלבז 2013, 9).

במדינת ישראל, המוגדרת כמדינה דמוקרטית, אמצעי התקשורת משמשים במה להבעת דעות ועמדות בנושאים מגוונים, לפיכך, דואגים לייצוג באופן שוויוני של קבוצות מיעוט (כפסי 1993). דהיינו, מדובר בתקשורת המאפשרת ייצוג לכל קבוצות המיעוט, אך בפועל זכות זו איננה מתממשת במלואה. תפקיד התקשורת הוא הענקת הזכות לכל אזרח להביע את דעתו ולהעלות לשיח יומי נושאים שטרם הועלו לסדר היום, אך המציאות הקיימת מציגה התנהלות שונה בה יש ניסיון למזער חשיפת נושאים שעלולים לעורר רעש בקרב הציבור.

התקשורת מהווה תפקיד מרכזי בייצוג המציאות החברתית – היא מייצרת סטראוטיפים שליליים, המחזקים את החשדנות ואי-האמון בקבוצות מיעוט, מציגה לקהל משמעויות ומייצרת תבנית חשובה הדוחקת את "האחר" לשוליים. אמצעי תקשורת ההמוניים מסייעים בידנו להבנות את תפיסותינו לגבי קונפליקטים פוליטיים, חברתיים וכלכליים (פירסט 2001). הם גם מעצבים ומבנים בשבילנו את ה"אחרים", שהם מכלול הפרטים המאכלסים את אותן הקבוצות הנמצאות בקונפליקט עמנו (שם).

הדימויים התקשורתיים ובעיקר החזותיים תופסים חלק נכבד מהדיון בהקשר של ייצוגי מיעוטים והם מאפשרים שימוש בסטראוטיפים וחיזוק דעות קדומות. 

 

הקדמה

1.        סקירת ספרות

1.1       קבוצות מיעוט בישראל

1.2       סדר היום התקשורתי 

1.3       מסגור בתקשורת הישראלית

1.4       מיעוט ערבים בתקשורת הישראלית

2.     שיטות מחקר

2.1       כלי המחקר

2.2       שדה המחקר

2.3       ניתוח הממצאים והליך המחקר

3.        ממצאי המחקר

3.1       ייצוג איש הרפואה הערבי 

3.2       חשיפה והקשר של ייצוג 

3.3       ייצוג השיח על הקונפליקט הישראלי-ערבי בחברה

4.     דיון ומסקנות

4.1       מסגור וחשיפה של דמות איש הרפואה הערבי 

4.2       שיח פוליטי כמעקב מציאות ערבית-ישראלית

5.        סיכום והמלצות למחקרי המשך

5.1       תרומת המחקר

5.2       מגבלות המחקר והצעות למחקרי המשך

6.        מקורות

נספחים

נספח א׳ – חומר המחקר האיכותני מהתקשורת הישראלית

נספח ב׳ – חומר המחקר האיכותני בתקשורת הערבית

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
11655
היקף עמודים:
43
מספר מקורות:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.