ייצוגים רומנטיים ומיניים להט"בים בסדרה ״אליטה״

מזהה: 7521
מאמר חם

אין כלל מחלוקת על כך שחברת "נטפליקס" שינתה את חיינו ואת דפוסי הצפייה שלנו (Matrix, 2014). נטפליקס מציעה תכנים מרובים שלא קיימים בספריות הסרטים הרגילות, ומספקת לקהל צופיה אפשרות בחירה על פי העדפותיו, תוך צפייה בלתי מוגבלת ובלתי מתוזמנת (Tryon, 2015). ניכר כי בעשור האחרון ניתן לראות תכנים שלא נראו בעבר על המרקע, בניהם גם תכנים הנוגעים למין ומיניות שעשויים להוות מקור מידע חשוב עבור בני נוער (sex education) (Aruah, 2021). יתרה מזאת, קהילת הלה"טב מקבלת זמן מסך יותר מבעבר (Corfield, 2017). חלה התקדמות משמעותית בייצוגה וכל האספקטים הנלווים לה (Al-Husseini, 2022).

אם כן, מטרת המחקר הינה לעמוד על האופן בו חברות "סטרימיניג" בדגש על חברת "נטפליקס" מנסים לשמר תפיסות שמרניות הנוגעות לאהבה ומיניות באמצעות מערכות יחסים אבנורמליות. במסגרת המחקר אתמקד במערכת היחסים הלא שגרתית שהוצגה בסדרה הספרדית "אליטה", שכללה יחסים רומנטיים ומיניים של שלישית גברים – אנדר, עומר ופטריק שמתפקד בתור ה"גלגל השלישי" וכזה שתורם לתיבול ופלפול מערכת היחסים. שאלת המחקר אשר לאורה מחקר זה יצא לפועל נוסחה באופן הבא: באיזה אופן מערכת היחסים של השלישייה אנדר, עומר ופטריק בסדרה אליטה במסכה של נורמטיביות, מציגה תפיסות שמרניות על אהבה ומיניות ?

הרציונל העומד בבסיס מחקר זה הוא התרומה הפוטנציאלית שלו להבנת הסיבות והגורמים שמובילים לכך שתפיסות אלה עדיין מוצגות ומשתמרות, גם באמצעות אורח חיים חתרני ״חדשני״ ומודרני, כדוגמת שלישייה בזוגיות להט"בית. 

 

1. מבוא

2. סקירת ספרות

2.1 זוגיות, מיניות ומה שבניהם

2.2 טלוויזיה ו"נטפליקס"

2.3. מין ואהבה בטלוויזיה

3. מתודולוגיה

3.1 שיטת המחקר

3.2 קורפוס המחקר

4. ממצאים ודיון 

4.1 פרספקטיבה הטרוסקסואלית

4.1.1 'אל תקרא לילד בשמו' 

4.2 בינאריות מגדרית

4.2.1 'גברים מנוגה, גברים ממאדים' 

4.2.2 סקס הטרוסקסואלי

4.3 זוגיות הטרוסקסואלית

4.3.1 מונוגמיה ורומנטיקה במיטבה

4.3.2 קנאות ורכושנות

5. סיכום

ביבליוגרפיה

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מגדר | קולנוע | תקשורת
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
8629
היקף עמודים:
27
מספר מקורות:
40
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.