עם כניסתם של המדיות החברתיות, הספורטאים מקבלים כעת את היכולת לשלוט יותר על הצגתם העצמית ולהביע היבטים בזהותם שאותם הם מעוניינים לייצג כאופייניים ואמיתיים. המדיות הללו פותחות דרכים חדשות להראות את "מאחורי הקלעים" של הספורטאים עבור קהל המעריצים שלהם בדרך שונה וחשופה יותר מהסיקור המיינסטרימי המסורתי (Smith & Sanderson, 2015).
בימים אלו קיים מגוון רחב של מדיות חברתיות כגון פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, טיק-טוק, סנאפ צ'ט, טלגרם, פינטרסט ועוד. הרלוונטיות של המדיות החברתיות עולה ככל שהשנים עוברות וכך הן תופסות נפח משמעותי בחייהם של הרבה אנשים, ולכן היא נעשית יותר ויותר נפוצה (O'Keeffe & Clarke-Pearson, 2011). לא מעט אנשים ובעיקר כאלה שהמעמד החברתי חשוב להם חיים בעולם המדיות החברתיות משלל סיבות שביניהן גם פסיכולוגיות, כלכליות ועוד. לכן, סלבריטאים וספורטאים מפורסמים רבים מתמידים בנוכחותם ברשתות החברתיות המרכזיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר. כך הם משמרים ומשפרים את מעמדם החברתי אל מול מעריציהם מרחבי העולם כולו, מה שמוביל גם לשימור ושיפור מעמדם הכלכלי (רובינזון, 2013). המדיה החברתית מספקת כלים שבאמצעותם יכולים ספורטאים מובחרים ואחרים (למשל שחקנים, מוזיקאים, בדרנים) לבנות את המותג האישי שלהם, לבקש חסויות, ליצור קשר עם מתעניינים ולהרחיב את מאגר המעריצים שלהם (Geurin, 2016). ספורטאי העלית נבחר לעבודה זו בגלל מאפייניו ומידת השימוש הרבה שלו באינסטגרם, והוא הכדורגלן הברזילאי הבינלאומי ניימאר דה סילבה סנטוס ג'וניור, המוכר יותר כניימאר ג'וניור.