מבוא תיאורטי
עבודה זו תבקש לבחון את מידת- במחקרי תרבות אנחנו לא עוסקים בכמות אלא במהות הייצוג הטלוויזיוני של ייצוג נשים בתכניות אקטואליה ופוליטיקה. המידה שבה נשים מקבלות חשיפה בתכניות אלו יכולה ללמד אותנו על הדרך שבה החברה רואה את התפקוד שלהן בתור נשים. הניתוח ייעשה לנוכח סקירת ספרות אשר תדגיש היבטים שונים של ייצוג נשים בתחום החדשות, לצד תיאור כללי של השפעת הטלוויזיה על ערכים ועל ספיגת מסרים. התכנית אשר תבחר היא תכנית מהדורת החדשות של יום שישי, שהיא התכנית האקטואליה? החשובה והנצפית ביותר במהלך השבוע על ידי החברה הישראלית ולפיכך היא יכולה ללמד אותנו רבות על הנושא.
פיסק (Fiske, 1991) מדבר על ההבחנה בין המציאות ובין המבעים אשר מועברים לציבור על ידי הטלוויזיה. הטלוויזיה למעשה יוצרת הבניית מציאות אשר גורמת לצופה לחשוב שזו המציאות האמיתית וגם יוצרת חיקוי של המציאות ללא הממד האידיאולוגי(). הדימויים הטלוויזיוניים לדידו של פיסק, מאפשרים לאדם ליצור משמעות לחיי היום יום שלו. הדימויים הללו מתפקדים בתור מערכת מאורגנת של סימנים משותפים לחברה ויוצרים את מערכת הערכים אשר הופכת להיות מיוצגת עם האדם.
התקשורת למעשה מתפקדת בתור סוכן תרבות אשר מעביר את המסרים שלו באמצעות קודים וסמלים אשר מוכרים בחברה ואשר משפיעים על הצופה בהם באופן של שינוי תפיסת המציאות(Fiske, 1987).