ייצוג נשים בתכניות אקטואליה ופוליטיקה

מזהה: 5184
מאמר חם

מבוא תיאורטי

 עבודה זו תבקש לבחון את מידת- במחקרי תרבות אנחנו לא עוסקים בכמות אלא במהות הייצוג הטלוויזיוני של ייצוג נשים בתכניות אקטואליה ופוליטיקה. המידה שבה נשים מקבלות חשיפה בתכניות אלו יכולה ללמד אותנו על הדרך שבה החברה רואה את התפקוד שלהן בתור נשים. הניתוח ייעשה לנוכח סקירת ספרות אשר תדגיש היבטים שונים של ייצוג נשים בתחום החדשות, לצד תיאור כללי של השפעת הטלוויזיה על ערכים ועל ספיגת מסרים. התכנית אשר תבחר היא תכנית מהדורת החדשות של יום שישי, שהיא התכנית האקטואליה? החשובה והנצפית ביותר במהלך השבוע על ידי החברה הישראלית ולפיכך היא יכולה ללמד אותנו רבות על הנושא.

פיסק (Fiske, 1991) מדבר על ההבחנה בין המציאות ובין המבעים אשר מועברים לציבור על ידי הטלוויזיה. הטלוויזיה למעשה יוצרת הבניית מציאות אשר גורמת לצופה לחשוב שזו המציאות האמיתית וגם יוצרת חיקוי של המציאות ללא הממד האידיאולוגי(). הדימויים הטלוויזיוניים לדידו של פיסק, מאפשרים לאדם ליצור משמעות לחיי היום יום שלו. הדימויים הללו מתפקדים בתור מערכת מאורגנת של סימנים משותפים לחברה ויוצרים את מערכת הערכים אשר הופכת להיות מיוצגת עם האדם.

התקשורת למעשה מתפקדת בתור סוכן תרבות אשר מעביר את המסרים שלו באמצעות קודים וסמלים אשר מוכרים בחברה ואשר משפיעים על הצופה בהם באופן של שינוי תפיסת המציאות(Fiske, 1987). 

25.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
תקשורת כתרבות
תגיות:
מגדר | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
1873
היקף עמודים:
7
מספר מקורות:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.