תקשורת ותרבות הינה אסכולה, אשר מבטאת את האופן שבו בני אדם מתקשרים עם התרבות שהם עצמם יוצרים. מצד אחד, אסכולה זו מדגימה כיצד ייצוג יכול להפוך לכלי אשר גודל יותר מהמציאות אותה הוא מייצג, להשפיע עליה, ולהיות המציאות עצמה, אם ברמה הפוליטית, השכלית, הרגשית או התודעתית-קולקטיבית (קארי, 2003). מצד שני, תרבות היא דיון בלתי נפסק בין צופה לנצפה אשר מסוגל לבקר, לדחות, או לאמץ ערכים וסמלים תרבותיים מסוימים ולנהוג אחרת בסמלים תרבותיים אחרים. האופן שבו פלטפורמות תרבותיות שונות מציגות ומנציחות עבורנו את המציאות החברתית והתרבותית, הופכת את הפלטפורמה התרבותית כבעלת מושא מחקר ראשון במעלה, שכן השינויים בו והביטויים שלו מלמדים רבות על החברה ועל התפיסות השוררות בחברה אחת או אחרת (Hall, 2001).
הדבר הנכון שבעתיים כאשר בוחנים סמלים וייצוגים מגדריים. במשך עשורים, ניתן לראות כיצד פלטפורמות בידוריות ותרבותיות משחזרות ומנציחות מציאויות תרבותיות ומגדריות אשר מחקות את עצמן וממשיכות לדורות הבאים. הנצחה ושחזור אלו שירתו את הפטריארכיה הגברית כי פלטפורמות אלו שימשו כדרך לחנך ולשעתק וכך לשמר מציאות חברתית אשר מדירה ומרדדת את מקומה ומעמדה של האישה בחברה המערבית, ובעיקר מעכבת ומחלישה את קצב השינוי של החברה כלפי המין הנשי וכלפי הנזילות המגדרית המתפתחת (Lindsey, 2015).
אחת הדוגמאות המרתקות ביותר מבחינה זו היא זו של עולם הקולנוע בכלל, ושל עולם הסרטים למצוירים בפרט.
מבוא.
1. סקירת ספרות.
1.1 תקשורת כתרבות.
1.2 מגדר ותהליכי סוציאליזציה אצל ילדים.
1.2.1 מגדר והבניית תפיסות מגדריות.
1.2.2 תהליכי סוציאליזציה אצל ילדים.
1.3 מגדר וסרטי דיסני
2. שאלת והשערת המחקר.
3. שיטת המחקר.
4. ממצאים.
4.1 סצנת הכרת הדמויות.
4.2 המפגש בין שתי הדמויות הראשיות.
4.3 שיתוף הפעולה בין הדמויות הראשיות.
4.4 סצנות הסיום.
5. דיון
5.1 סיכום כולל של הממצאים.
5.2 ההשפעה ההרסנית של בת הים הקטנה.
5.3 המסרים המורכבים של מואנה.
5.4 סיכום, מסקנות, והמלצות להמשך
6. מקורות