בתחום התקשורת כתרבות, בעיקר בעידן המודרני, הפרסומות השונות מאפשרות לנו להבין את התרבות שבה אנו חיים בצורה טובה יותר. פרסומות אלו מציגות את המציאות החברתית ואת הדרך שבה החברה שופטת ומעריכה את הנורמות שלה. הפרסומת היא למעשה שיקוף של תפיסות חברתיות ותרבותיות אשר הציבור תופס בנוגע לחברה שלו. החברה הישראלית היא חברה רבגונית שיש בהם קבוצות חברתיות שונות ומגוונות. אחת הקבוצות הללו היא קבוצת המזרחיים לעומת קבוצת האשכנזים שהינם וותיקים יותר בחברה ונתפסים בתור אלו אשר הקימו את המדינה ויצרו את הנורמות הראשוניות במדינה. מאחר והעדה האשכנזית היא עדת ההגמוניה היא עזרה לחדד תפיסות חברתיות שונות אשר באו לידי ביטוי בהיבטי החיים השונים. בין השאר הם באו לידי ביטוי בפרסומות אשר משקפות את הדעות החברתיות בנוגע ליחס של החברה כלפי המזרחיים וכלפי החברה בכלל.
במסגרת עבודה זו אבחן את אופן הייצוג הסטראוטיפי של גברים מזרחיים בפרסומות טלוויזיה ישראליות ששודרו בשנות ה-80 ובעשור השני של שנות ה-2000. אעמיד לבחינה את השינויים שחלו באופן הייצוג והדימוי הסטראוטיפי של גברים מזרחיים, תוך השוואת אספקט זה על פי ממד הזמן. דהיינו, אעמיד לבחינה את ההבדלים בייצוג של המזרחי בפרסומת בשנות ה-80 בהשוואה לזה בפרסומת ששודרה בין 2010 עד 2020. אבחן האם כיום כמו בעבר הדימוי הישראלי מזרחי עדיין בעל גוון סטראוטיפי או שמא איננו עוד.
מבוא
סקירת ספרות
תקשורת כתרבות
פרסום ופרסומות - תפקיד וחשיבות
החברה הישראלית
מאפיינים וחלוקה עדתית
שינויים מעמדיים שחלו במהלך השנים בקרב עדות המזרח
הייצוג המזרחי במדיה ובפרסומות
מתודולוגיה
ממצאים
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה