ייצוג התקשורתי של ידוענים בתקשורת החרדית ובתקשורת הדתית-לאומית

מזהה: 1951
מאמר חם

"מעבר להיותם דמויות המרתקות את ההמונים, ידוענים מהווים סמל של התקופה בה הם פועלים, סמן חברתי" (Dyer, 1986 Luzón-Aguado, 2008, p. 4). תהא הסיבה להיותו של אדם ידוען אשר תהא, הידוענים הם חלק אינטגרלי בתרבות הפופולרית. הם נתפסים כמנהיגים חברתיים ויש להם השפעה על חלקים נרחבים באוכלוסייה, המזדהים עם אישיותם ועם סיפור חייהם. כוחם של הידוענים נובע מההון התרבותי הסימבולי שלהם, הנצבר דרך חשיפה תקשורתית (Gurevitz & Arab, 2012 in Moshe, 2013). תרבות הידוענים סובבת סביב תרומתם של אנשים מפורסמים ליצירת מבנים חברתיים ותרבותיים בעלי משמעות (Moshe, 2013). הדבר מושג באמצעות חשיפה של חייהם האישיים במדיה, באופן שמושך את העניין הציבורי גם לעבר עיסוקיהם המקצועיים (Turner, 2004).  

המחקר הנוכחי עוסק בייצוג התקשורתי של ידוענים בתקשורת החרדית ובתקשורת הדתית-לאומית. השערת המחקר היא כי יימצאו הבדלים באופן ההצגה בין שני המגזרים. לשם בדיקת השערת המחקר, נאספו חמישים כתבות העוסקות בידוענים וידועניות משני אתרי חדשות מובילים: "ערוץ 7", המזוהה עם הציבור הדתי-לאומי ו"כיכר השבת" המזוהה עם הציבור החרדי. בוצע ניתוח תוכן איכותני על הכתבות, והממצאים מאששים את השערת המחקר, למעט במקרה של הייצוג התקשורתי של ידוענים/יות חוזרים/ות בתשובה, ועולים בקנה מידה אחד עם ספרות המחקר שנסקרה.

אחד הממצאים הבולטים ביותר בעבודה הנוכחית הוא העובדה שייצוגם של גברים ידוענים במגזר הדתי-לאומי שלילי, גם ביחס לייצוג של אותם ידוענים במגזר החרדי.

מבוא

סקירת ספרות

1. ידוענים ותרבות הידוענים

1.1. האינטרנט כחלק מתרבות הידוענים

1.2. עיתונות מקוונת בישראל

2. אינטרנט והציבור הדתי 

2.1. היחס בציבור הדתי לתקשורת ולאינטרנט

2.2. עיתונות מקוונת במגזר הדתי-לאומי ובמגזר החרדי 

3. היחס לידוענים

4. היחס לחוזרים בתשובה

5. היחס לנשים ביחס להימצאותן בספירה הציבורית

מתודולוגיה

שאלות המחקר והשערת המחקר

השערת המחקר

קורפוס מחקרי ואוכלוסיית המחקר

שיטת מחקר

ניתוח הנתונים

ממצאים

ידוענים בתקשורת הדתית-לאומית

ידוענים בתקשורת החרדית

ידועניות בתקשורת הדתית-לאומית

ידועניות בתקשורת החרדית

ידוענים/יות חוזרים/ות בתשובה בתקשורת הדתית-לאומית

ידוענים/יות חוזרים/ות בתשובה בתקשורת החרדית

דיון

מגבלות המחקר ורעיונות למחקרי המשך

ביבליוגרפיה

נספח

495.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
אינטרנט | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
7902
היקף עמודים:
35
מספר מקורות:
30
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.