ייצוג העוני בקרב אוכלוסיות העולים באתרי חדשות מקוונים

מזהה: 5666
מאמר חם

בישראל, 16% מקרב העולים החדשים (יהודים שהיגרו לישראל מאז 1990) שרויים במצב של עוני, וזהו שיעור הגבוה יותר מאשר שיעור העוני באוכלוסייה היהודית הלא חרדית עמה מרבית העולים נמנים (אנדבלד, גוטליב, הלר וכראדי, 2019). דרך בחינת התייחסות העיתונות המקוונת למצב העוני של העולים ניתן לעמוד על יחסם של פלחים פוליטיים/חברתיים בחברה הישראל כלפי עולים עניים (Redden, 2011). לכן, בחנתי את סיקור העוני של העולים בעיתונים שמאלניים כמו YNET, מעריב וגלובס,  בעיתונים ימניים כמו ישראל היום וערוץ 7, וכן בעיתונים חרדיים כמו כיכר השבת, המודיע ויתד נאמן. מהסיקור למדתי כי השמאלניים בישראל מכירים בעוני של עולים, ומתייחסים אליו  בצורה אמפתית וחומלת, המשקפת את צידוד השמאל בהחלת מדיניות רווחה התומכת במוחלשים. מנגד, הימניים כמעט ולא מתעסקים בסוגיה של עוני העולים, דבר שמשקף את הנטיות של הימין הפוליטי לצפות מאנשים עניים שיעזרו לעצמם ולא יסתמכו על כספי הציבור (Keenaghan & Reilly, 2017). עם זאת ניתן למצוא מכנה משותף בין העיתונים השמאלניים והימניים: שניהם מתייחסים למצבם של הקשישים העניים העולים, אשר נקלעו למצב כלכלי עגום לעת זקנה בגלל שחוק הפנסיה לא הוחל עליהם (בלייך, 2016). לכן ניתן לומר כי יש קונצנזוס לפיו ראוי לתת סיוע מדיני כלכלי לקשישים עניים עולים (Keenaghan & Reilly, 2017). בנוסף, הציבור החרדי כלל לא מתעסק בעוני של עולים, אבל זה כנראה נובע מכך שלחרדים יש מספיק צרות כלכליות משל עצמם (בלייך, 2016).

120.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אינטרנט | תקשורת
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
1926
היקף עמודים:
7
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.