הסיקור התקשורתי המערבי של אליפות העולם בכדורגל בדרום אפריקה בשנת 2010

מזהה: 5798
מאמר חם

עוצמה רכה הינה עוצמה שאיננה מוחשית כמו יכולות השפעה חברתיות, אידיאולוגיות, ערכים ורעיונות. מדינות יכולות להשפיעה על מדינות אחרות ועל הזירה הבינלאומית באמצעות עוצמה רכה כדוגמת העברת מידע ועיצוב הדעה של הזירה הבינלאומית. בכך מדינה איננה צריכה עוד לאיים על מדינות וסוכנים אחרים בזירה הבינלאומית באמצעות כוח צבאי בכדי לחייב אותן לפעול לפי רצונותיה, אלא המדינה יכולה להפעיל את העוצמה הרכה ובכך לשדל ולשכנע מדינות וסוכנים אחרים לפעול לפי רצונותיה של המדינה (Keohane, & Nye, 1998, pp. 84-85). שימוש באמצעי תקשורת יכול לשמש ככלי חשוב להגברת העוצמה הרכה. באמצעות כלי תקשורת, ניתן להעביר מידע כלפי שחקנים אחרים ובכך לעצב תודעה בינלאומית ולשכנע קהלים רבים לתמוך ולקבל את העמדות של מפיצי המידע (Nye & Owens, 1996, p. 26).

אחת הטענות הנפוצות היא כי בבואו של המערב לסקר את הנעשה במדינות נחשלות כדוגמת אפריקה, המערב לרוב יציג עמדה חד-צדדית בתקשורת שמדגישה את הנחשלות של אפריקה לעומת העוצמה המערבית. התקשורת המערבית לעיתים קרובות תציג את אפריקה בצורה בלתי מאוזנת של יבשת הסובלת משחיתות, עוני, אלימות ומחלות. תיאור זה מנציח את העוצמה המערבית ואת המשך הניסיון של המערב לשלוט ולעצב את אפריקה באופן שלילי תוך שימוש בדה-הומניזציה, סטריאוטיפים שליליים, שיח גזעני ורעיונות קולוניאליים – גם עשרות שנים לאחר סיום הקולוניאליזם(Nothias, 2018, p. 1139; Obijiofor, & 

 

מבוא

1. סקירת ספרות

1.1  עוצמה רכה

1.2 תקשורת ותחרויות ספורט בינלאומיות כסוג של עוצמה רכה

1.3 סיקור תקשורתי מערבי של אפריקה

2. מחקר איכותני - הסיקור תקשורתי מערבי של אליפות העולם בכדורגל בדרום אפריקה 2010

2.1 מתודולוגיה

2.2 ממצאים

3. דיון 

סיכום

ביבליוגרפיה

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
ספורט | תקשורת
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
10556
היקף עמודים:
27
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.