היררכיה בתקשורת העולמית והשפעת התקשורת הערבית על מהלכים בינלאומיים

מזהה: 4139
מאמר חם

התקשורת המודרנית הפכה להיות שחקן מרכזי במערכת הבינלאומית ובזירת היחסים הבינלאומיים. המהפכה התקשורתית שמתבטאת בקדמה טכנולוגית, ריבוי ערוצי טלוויזיה המשודרים באמצעות הלוויין בכל פינה בעולם, פלאפונים, אינטרנט מהיר וכדומה, הופכים את כל העולם לזירה אחת המחוברת באופן מהיר על-ידי אמצעי תקשורת ההמונים.

המהפכה הטכנולוגית בתקשורת גרמה לקיצור המרחקים ולשינוי אופיין של מערכות היחסים בין כל המדינות והגורמים בעולם. תהליך זה נוגע למעשה לכל תחומי החיים, מתרבות ועד מלחמות, זה הוא ייצוג קלאסי של תופעת הגלובליזציה שלמעשה חדרה לכל תחום ותחום. החיבור התקשורתי המתקיים כיום משפיע על חברות שונות, ובזכותו נוצרו ערכים משותפים וחוצי גבולות. בנוסף לכך מעורבותה של התקשורת בכל אירוע ויכולתה להעביר אותו לכל חלקי העולם, הופכת עניינים מקומיים לעניינים בינלאומיים (ויטקופף וקגלי, 2002).

תופעה נוספת המאפיינת את תקשורת ההמונים המודרנית היא שהתקשורת כבר אינה רק אמצעי סיקור, התקשורת גם מעורבת ומשפיעה על-ידי הזדהות עם צד מסוים, אופן מסגור האירועים וכדומה. כמובן שכאשר מדובר באירועים בינלאומיים התפקיד הזה מתחזק, שכן הצופים הנמצאים בקצה השני של העולם תלויים באופן מוחלט בדרך בה מועבר אליהם המידע.

מחקר זה יתמקד בהיררכיה התקשורתית בעולם ובהשפעת התקשורת הערבית על הזירה הבין לאומית. כניסתה של התקשורת הערבית לתחום הבינלאומי הינה תופעה חדשה יחסית, עד להקמתו של ערוץ "אל-ג'זירה" ב-1996, הייתה זאת זירה של כלי תקשורת מערביים בלבד. 

 

מבוא                                                                                                        

פרק 1: רקע תיאורטי                                                                                  

                1.1   תקשורת ההמונים והשפעותיה                                             

                1.2   תקשורת ההמונים והיחסים הבינלאומיים                               

                1.3   מיסגור                                                                            

                1.4  תקשורת ההמונים במלחמה                                                

פרק 2: רקע – מקרה הבוחן                                                                                          

פרק 3: מערך המחקר                                                                                                  

פרק 4: ממצאים – סיקור אירועי "צוק איתן" ב-"אל-ג'זירה" לעומת CNN                               

                 4.1    סיקור ב"אל-ג'זירה"                                                                                  

                 4.2    סיקור ב-CNN                                                                                                    

פרק 5: ניתוח מגמות בהשפעת התקשורת הערבית על הזירה הבינלאומית          

דיון      וסיכום                                                                                           

רשימה ביבליוגרפית                                                                                   

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
היסטוריה | מדעי המדינה ויחבל | תקשורת
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
9731
היקף עמודים:
29
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.