תעמולת בחירות היא פרסום אשר נועד לשכנע ציבור של מצביעים לבחור במועמד אחד על פני המועמד השני. תעמולה זו הינה חלק בלתי נפרד מן המשחק הדמוקרטי אשר מהווה את זירת העימותים בין המחנות השונים של החברה הדמוקרטית. כל צד אשר מבקש להיבחר בוחר לך אסטרטגיה שבה הוא מתכוון לנהל את תעמולת השכנוע לפי תפיסת עולם, מדיניות ושיטות שיווקיות שנועדו להגביר את החשיפה ואת אהדת הציבור.
בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה אשר עתיד להיות בזמן הקרוב ראש הממשלה אשר כיהן במשך התקופה הארוכה ביותר בתולדות מדינת ישראל. הוא פרץ לתודעה הישראלית זמן קצר לפני שהוא נבחר לראשות הממשלה. אחד השינויים הבולטים אותם הביא נתניהו לדמוקרטיה הישראלית היא סגנון תעמולה חדש אשר מתבסס בצורה מאסיבית על הפחדה מצד אחד ועל תקווה ערטילאית מן הצד השני. אני מגדיר את התקווה הזו ערטילאית מאחר והיא לא נוגעת בנושאים מהותיים בצורה עמוקה אלא בעיקר על ידי החדרת מסרים קליטים ומהירים אשר משדרים תקווה בציבור אך לא אומרים הרבה יותר מעבר לכך.
עבודה זו תבקש לנתח את גישת התעמולה של בנימין נתניהו לנוכח סקירת הספרות אשר ניתחה גישות תעמולה שונות ועל ידי ניתוח שני קמפיינים בולטים של בנימין נתניהו מן העשורים האחרונים. ניתוח גישת התעמולה תעשה לנוכח התפיסה של החוקר אלול בנוגע לתעמולת הבחירות. שאלת המחקר אם כן תהיה:
מה הדומה והשונה באסטרטגיית התעמולה של נתניהו בשנת 1996 ובשנת 2019.
מבוא
סקירת ספרות
בנימין נתניהו- ביוגרפיה
חלק שני- חלק הניתוח
סיכום
ביבליוגרפיה