אחת מהתופעות שמאפיינות את השינוי הגדול ביותר שחווים הורים (ויש שיגידו, האנושות בכללותה), היא זו הטכנולוגית, אשר מתקדמת, מתפתחת ומשתנה בקצב היסטורי, אשר מביא לשינויים רבים בדרך שבה הורים מסוגלים, בין היתר, לשוחח עם הורים אחרים, להתעדכן בנוגע למצב של בני משפחתם. הדבר נכון במיוחד עבור הורים חדשים יחסית, או טריים, אשר עוברים קשיים מגוונים הנובעים מעיקר מחוסר ידע וחוסר ניסיון הנובע מכך שמעולם (רובם) לא התנסו בטיפול של אדם אשר למעשה תלוי בהם באופן מוחלט, כפי שקורה עם ילדים בגילאים אלו (ברק, 2006). הורים אלו, אשר גם ברובם נמצאים בשלבים קריטיים במיוחד של מסלול הקריירה שלהם (נחלה שבעבר הייתה שייכת לגבר וכיום שייכת במידה רבה לשניהם גם יחד), מחפשים דרכים לקבל סיוע ותמיכה, אשר מאופיינת לעיתים בצורות רגשיות ונפשיות, לעיתים פיזיות, ולעיתים מקצועיות. במידה רבה, סיוע זה כיום מסוגל להגיע דרך רשת האינטרנט (גלאון וכהן, 2012).
הרשתות החברתיות, כהמשך ישיר למהפכת האינטרנט, התפשטו לחיי היום עקב התפתחותן מצד אחד, ועקב התפתחות הטלפון הסלולארי, אשר מאפשר להיות נגיש ולקבל מידע בצורה מהירה ונוחה בכל מקום בעולם. בצורה זו, הרשת החברתית, ובראשה רשת ה-'פייסבוק', היוותה ומהווה למעשה כדרך להשיג מידע ולשתף מידע, כפי שמעולם לא היה ניתן לעשות כן. קבוצות תמיכה, במיוחד ברשת החברתית הזו, הפכו לצורה נפוצה לתמיכה, במיוחד עבור הורים, אשר חשים לא אחת בודדים בהתמודדותם, למרות שהקושי אותו הם חווים הוא כה נפוץ (Aharony & Gazit, 2016).
מבוא.
פרק 1 – סקירת ספרות.
הורות, קשיים וטכנולוגיה.
התקשרות ותמיכה.
רשתות חברתיות.
קבוצות תמיכה והשפעתן
פולמוס החיסונים וקבוצת מדברים על חיסונים בפייסבוק.
הצגת שאלת המחקר.
פרק 2 - מתודולוגיה.
משתתפי המחקר.
כלי המחקר.
הליך ניתוח הראיונות.
פרק 3 - ממצאים.
ציפיות המשתתפים בקבוצה.
צרכים וסיפוקים של המשתמשים בקבוצה.
מעורבות ושימוש בקבוצה.
פרק 4 - דיון ומסקנות.
חוסר תלות המשתתפים בקבוצה.
יכולת הקבוצה למלא אחר מטרותיה.
מעורבות משתתפים בעידן הרשתות החברתיות.
קהילות פתוחות וסגורות.
סטאטוס המשתתפים בקהילה.
ביבליוגרפיה.
נספחים.
נספח א': שאלון חצי מובנה.
נספח ב: תשובות הראיונות וניתוחם לפי תמות.